20 659 läst · 39 svar
21k läst
39 svar
Försöka köpa hus som ej är till salu
Jag hade med blivit jätteglad om jag fick ett brev. Tyvärr har vi inte fått svar på vårat brev men då är det inte meningen. Det kommer något annatM -MH- skrev:
Fattar inte varför jag ska trilla över gårdar som inte är till salu....
Va ute och åkte en runda, körde på en väg vi inte tidigare hade åkt på.
Kör då förbi en kåk som ser aningen öde ut men ett helt fantastiskt läge.
Visar sig nu att det är ett dödsbo. Stått tomt i 3 månader.
Får väl hoppas att det kommer ut till salu, va kanske meningen men när det gäller dödsbo så skulle jag aldrig få för mig att skriva ett brev. Lite respekt får man allt ha
Får väl hoppas att det kommer ut till salu, va kanske meningen men när det gäller dödsbo så skulle jag aldrig få för mig att skriva ett brev. Lite respekt får man allt ha
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 705 inlägg
Vaddå?! Det är ju guldläge att köpa ett hus precis innan det kommer ut på marknaden. Ring handhavaren för dödsboet och säg att du är spekulant på huset om det ska ut till försäljningP Pappa1986 skrev:Fattar inte varför jag ska trilla över gårdar som inte är till salu....
Ok. Men hur får man reda på vem som har hand om dödsboet?Johannes Carlsson skrev:
Fasen, tänkte aldrig så långt hehe
Ringde lantmäteriet och fick uppgifterna. Dödsboet gick till ett av dödsboets syskonbarn. Det visade sig, helt otroligt att detta syskonbarn är en granne till mitt gamla föräldrahem där jag bodde för 22 år sedan.
Jag ringde och det va ett väldigt trevligt samtal, gården kommer säljas men via mäklare.
Nu är det bara vänta och se
Jag ringde och det va ett väldigt trevligt samtal, gården kommer säljas men via mäklare.
Nu är det bara vänta och se
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 705 inlägg
Kul! Då är det bara att börja fila på förhandsbudet
Liknande trådar
-
Köpa hus: Behövs bygglov för husets inredda källare?
Köpa & Sälja hus -
Flyttar till hus. Behöver klura ut höjd på golv för köpa nytt.
Golv -
Köpa hus, ev fukt i källare. Vad göra?
Köpa & Sälja hus -
Rekordstort utbud för den som vill köpa hus
Artikelkommentarer -
Vilken Husqvarna robotklippare ska man köpa.
Robotgräsklippare