21 622 läst · 25 svar
22k läst
25 svar
Förslag på billigt staket/stängsel
windestal
Husägare
· Västergötland
· 354 inlägg
windestal
Husägare
- Västergötland
- 354 inlägg
Var får du tag på det? Och vad är "billigt" i den här situationen (hur står det sig prismässigt jämfört med trästolpar och nät)?Andreas_kalmar skrev:
Renoverare
· Kalmar
· 2 825 inlägg
Typ 23kkr köpt på uteprodukter.se fördelen är väl mest att man slipper massa arbete tog ca 2 Tim att montera 105m sen är det så att man inte behöver det mer går det ju att packa ihop och sälja vilket blir svårt med ett vanligt staket
Kör oxå eltråd som komplement. En gång å aldrig mer tänker hunden. Finns lite mildare aggregat att nyttja. Enda problemet är att jag alltid ska köra upp röven i trån, eller trimmern, eller gräsklipparen. Då jäklar vaknar man. PS funkar bra för att hålla barnbarn från dammarna oxå
Renoverare
· Kalmar
· 2 825 inlägg
OK jag tog för givet elstängsel - läste nog fel!
Jag tittade på Gunnebostängsel o likn när mitt hus var klart. Blev för dyrt. Tillverkade eget med fårstängsel till mina icke rymningsbenägna jyckar. Detta funkade inte för min senaste, omplacerade, hane och då satte jag elstängsel, Farmartjänst fixade tråd & stolpar för ca 1.800 och aggregatet köpte jag på Blocket för ett par hundra. Borde gjort detta redan från början.
Jag tittade på Gunnebostängsel o likn när mitt hus var klart. Blev för dyrt. Tillverkade eget med fårstängsel till mina icke rymningsbenägna jyckar. Detta funkade inte för min senaste, omplacerade, hane och då satte jag elstängsel, Farmartjänst fixade tråd & stolpar för ca 1.800 och aggregatet köpte jag på Blocket för ett par hundra. Borde gjort detta redan från början.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 357 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 357 inlägg
Jag köpte nätstängsel, typ gunnebo, och stolpar , lina samt jordankare från jula
Bara att slå ner stolparna och hänga upp nätet, går lättare om man är två
Vi hade flera hundasr varav en liten så jag satte stängslet mot mark vilket inte är optimalt för gräsklippningen ,lämna ett par cm så är det lätt att trmma under stängslet
Vi hade flera hundasr varav en liten så jag satte stängslet mot mark vilket inte är optimalt för gräsklippningen ,lämna ett par cm så är det lätt att trmma under stängslet
Har du nån bild på Jula-stängslet?hsd skrev:Jag köpte nätstängsel, typ gunnebo, och stolpar , lina samt jordankare från jula
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 357 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 357 inlägg
Liknande trådar
-
Tips och förslag staket mot grannens uppfart.
Häckar, Buskar & Träd -
Var handlar man billigt trädgårdsmaterial - stenar, trappor, staket m.m? POLEN!?
Trädgård allmänt -
Förslag på hur jag förbättrar WiFi-täckningen - helst billigt
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Förslag på staket/avgränsning trädäck
Altan & Uteplats -
Tips om bra, billigt (tillfälligt) staket
Trädgård allmänt