windestal
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Ett sånt här har jag hemma funkar kalas till mina vovvar billigt lätt att montera går att sälja om man inte behöver det dock inte så snyggt men man kan inte få allt [bild]
Var får du tag på det? Och vad är "billigt" i den här situationen (hur står det sig prismässigt jämfört med trästolpar och nät)?

Typ 23kkr köpt på uteprodukter.se fördelen är väl mest att man slipper massa arbete tog ca 2 Tim att montera 105m sen är det så att man inte behöver det mer går det ju att packa ihop och sälja vilket blir svårt med ett vanligt staket

• Gilla
windestal
  • Laddar…
Kör oxå eltråd som komplement. En gång å aldrig mer tänker hunden. Finns lite mildare aggregat att nyttja. Enda problemet är att jag alltid ska köra upp röven i trån, eller trimmern, eller gräsklipparen. Då jäklar vaknar man. PS funkar bra för att hålla barnbarn från dammarna oxå ;)

Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Typ 23kkr köpt på uteprodukter.se fördelen är väl mest att man slipper massa arbete tog ca 2 Tim att montera 105m sen är det så att man inte behöver det mer går det ju att packa ihop och sälja vilket blir svårt med ett vanligt staket
Det där priset låter dyrt ...

• Gilla
Demo81
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Det där priset låter dyrt ...
Beror på vad man är ute efter 100 meter typ gunnebonät kostar 15000 med stolpar för ett som är 80 cm och ca 25000 om man vill ha 150 cm

OK jag tog för givet elstängsel - läste nog fel!
Jag tittade på Gunnebostängsel o likn när mitt hus var klart. Blev för dyrt. Tillverkade eget med fårstängsel till mina icke rymningsbenägna jyckar. Detta funkade inte för min senaste, omplacerade, hane och då satte jag elstängsel, Farmartjänst fixade tråd & stolpar för ca 1.800 och aggregatet köpte jag på Blocket för ett par hundra. Borde gjort detta redan från början.

hsd
Jag köpte nätstängsel, typ gunnebo, och stolpar , lina samt jordankare från jula
Bara att slå ner stolparna och hänga upp nätet, går lättare om man är två
Vi hade flera hundasr varav en liten så jag satte stängslet mot mark vilket inte är optimalt för gräsklippningen ,lämna ett par cm så är det lätt att trmma under stängslet

• Gilla
yonna
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Jag köpte nätstängsel, typ gunnebo, och stolpar , lina samt jordankare från jula
Bara att slå ner stolparna och hänga upp nätet, går lättare om man är två
Vi hade flera hundasr varav en liten så jag satte stängslet mot mark vilket inte är optimalt för gräsklippningen ,lämna ett par cm så är det lätt att trmma under stängslet
Har du nån bild på Jula-stängslet? :)

hsd hsd skrev:
[länk]
Ett foto från ditt staket alltså :)

hsd
Gröngräsmatta, staket, träd, byggnader i bakgrunden, soligt, delvis skugga, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
jayjahn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.