1 681 läst · 24 svar
2k läst
24 svar
Förslag på 2 vägs eluttag med usb ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 665 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 665 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 665 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 665 inlägg
Nja, de brukar ha kontroll och ställa rätt krav. Om du menar typ Bauhaus och Hornbach, som i huvudsak har välkända europeiska märken.
Det är rätt komplicerat att i ett 2-väggsuttag få plats med både uttag för 230 V och för 5 V (USB) utan att riskera att få överslag till USB-uttagen. Det är väl därför som det finns så få sådana på den svenska marknaden.
Det är rätt komplicerat att i ett 2-väggsuttag få plats med både uttag för 230 V och för 5 V (USB) utan att riskera att få överslag till USB-uttagen. Det är väl därför som det finns så få sådana på den svenska marknaden.
Ja, och även feturnerat dem, men det berodde på att färgen på denna var kritvit vilket såg knas ut vs de andra i rummet, mejlade också importören i Tyskland och de hade EU certifiering fullt ut så den hade varit kanon. Schneider har en liknande men den är lite större ytmässigt och inte lika fin så jag stannade där, dvs bytte ingenting.
"CE" märkta prylar från Kina är inte alltid CE märkta. Det kan vara s.k. China Export. Man brukar kunna se att CE loggan ser något annorlunda ut. Just det uttaget på bilden ser ut att ha en korrekt märkning. Riktig CE ställer ju en del krav på säkerhet, vad China Export ställer för krav vet jag inte men sannolikt knappt några alls.O olof63 skrev:
Dosan bakom uttaget och hålet är samma oavsett om det är dubbelt eller enkelt uttag. Med undantag för lågbyggande dubbeluttag. Men de är inte särskilt vanliga.
Nej, det är en seglivad felaktig myt.G Gilgo skrev:
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/P-6-2007-5938-ASW_EN.html
Sen finns det såklart företag som missbrukar CE-märkningen, men det har inget med dimensionerna på själva logotypen att göra.
Liknande trådar
-
2-vägs trådlöst larmsystem säljes
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Proppen går när jag startar mikrovågsugnen (Samsung ME82V)
El -
Önskar förslag på lösning i tvättstuga på 2,40x3,5 meter
Tvättstuga -
Hörnbox 2- vägs välja modell HJÄLP
Kök -
Förslag på placering av (2st) gavelbelysning på osymmetriskt gavel
Belysning