Jag fick laga värmepumpen kostade 26000kr.Tur att man hade försäkring.Man skiter inte ut 26000.

Har man ett hus bör man nog kunna skaka fram 26kkr på något vis. En villahemförsäkring är bra. Men tilläggsförsäkringar för specifika prylar rekommenderar jag inte.

mexitegel mexitegel skrev:
Hur räknar du?
Jag får det till att ni sparade runt 2500 kr. Hade det dröjt två år till innan haveriet hade ni förlorat pengar.
Visst, i det stora gjorde vi ingen större vinst, men jag vet att vi aldrig hade sparat undan de pengarna som premien kostat under åren som gått så i dagsläget så hade vi gått ca 20 000 kr back.
Så är det ju å andra sidan med alla försäkringar.
Du betalar en massa premier varje år utan att få ut något för dem - inte förrän olyckan är framme och då är det skönt att ha någon som tar den kostnaden så man slipper tömma varenda resurs eller i värsta fall ta ett dyrt lån för att kunna betala.

S smurfen72 skrev:
På 9 år så betalar man ju 14400 kr så det är inte helt gratis.
Sant. I det stora gjorde vi ingen större vinst, men jag vet att vi aldrig hade sparat undan de pengarna som premien kostat under åren som gått så i dagsläget så hade vi gått ca 20 000 kr back.
Så är det ju å andra sidan med alla försäkringar.
Du betalar en massa premier varje år utan att få ut något för dem - inte förrän olyckan är framme och då är det skönt att ha någon som tar den kostnaden så man slipper tömma varenda resurs eller i värsta fall ta ett dyrt lån för att kunna betala.

D Daniel 109 skrev:
Har man ett hus bör man nog kunna skaka fram 26kkr på något vis. En villahemförsäkring är bra. Men tilläggsförsäkringar för specifika prylar rekommenderar jag inte.
Inte har jag 26000 kr.Du har kanske?.
pannan har felat sen dag .Då är försäkringen bra. :rofl::rofl::rofl:

Aldrig extra försäkring, har alltid pengar till ev. oförväntade händelser. För "måste" försäkringar alltid högsta självrisk. Om man inte kan spara motsvarande man lägger extra i försäkring blir jag mycket förvånad, det är ju bara att ha automatisk överföring varje månad till "extra konto".
Och har alltid haft ca tre löningar i likvida medel, dvs någon form av sparande som i mindre omfattning påverkas av variationer i värde.

• Gilla
Ingenjör Jesper och 1 till
  • Laddar…
Installerade en ny hero förra veckan, och de kunde plocka delar av den pumpen och laga min andra pump på gästhuset, de rekommenderade arctic försäkring så ska sätta mig och läsa på, försäkrar de verkligen en 8 år gammal pump till max ?

Min villaförsäkring tog inte dom 26000kr.Utan extra försäkringen.

BaggenMath BaggenMath skrev:
Det ingår 6 års försäkring men sedan kan man lägga till 4 år för 3000kr. Ska jag göra det?
Finns det verkligen bara ett företag som har värmepumpsförsäkringar?
Det här förlängningserbjudandet som Arctic brukar skicka ut till kunder efter en startperiod. Är det till en prisnivå som fortlöper över år eller övergår det snabbt in i något annat?

Vad jag känner till ökar premien efter hand som åren går och anläggningen blir äldre. Blir ganska mycket mot slutet då inte hemförsäkringen ger något alls vid en skada.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.