3 174 läst · 40 svar
3k läst
40 svar
Försäkring av verktyg / fotografering
Sida 1 av 3
Jag hade tänkt mig att göra en ordentlig inventering av mina verktyg, för att ha allt dokumenterat i händelse av brand/stöld etc. Min tanke är helt enkelt att gå igenom varenda pinal, maskin, hammare, tillbehör (för en del festool-prylar så känns det som att man har betalat mer för tillbehören än för maskinen) och fotografera denne samt lista den i ett excelblad.
Någon som har gjort något liknande?
Något speciellt jag bör tänka på?
Vilken info borde jag skriva ner i exceldokumentet...filnamnet på bilden samt beskrivning av vad föremålet är för något, samt seriernummer för maskiner är vad jag har tänkt mig. Har jag glömt något?
Någon som har gjort något liknande?
Något speciellt jag bör tänka på?
Vilken info borde jag skriva ner i exceldokumentet...filnamnet på bilden samt beskrivning av vad föremålet är för något, samt seriernummer för maskiner är vad jag har tänkt mig. Har jag glömt något?
Jeg har alltid hatt et system (bare elektroverktøy hittil og annet med serienummer). Dette har jeg listet opp med merke/modell/effekt/serienr så jeg har en oversikt over hva jeg har der. Men det hadde vært interessant å fått tips til å få et system med oversikt over alt, da det begynner å bli en del.
Varför inte spara det online? Lätt att komma åt och ändra/lägga till saker och dessutom betydligt säkrare än en egen hårddisk.Daniel_N skrev:
Många av dessa backup tjänster erbjuder ju dessutom ett par GB gratis.
Kan rekommendera storegate.se som jag själv använder till bokföring å annat viktigt, 2GB gratis och funkar klockrent.
Mitt råd är att hyra ett bankfack och ha det som förvaringsplats för kvitton och listor. Det kostar någon hundring om året med det tycker jag det är värt.
Bankfacket är ju med ett bra ställe att lägga saker som betyg och andra handlingar som är jobbiga att få tag på på nytt om det skulle brinna hemma eller man råkar ut för någon som inte kan skilja på ditt och mitt...
Bankfacket är ju med ett bra ställe att lägga saker som betyg och andra handlingar som är jobbiga att få tag på på nytt om det skulle brinna hemma eller man råkar ut för någon som inte kan skilja på ditt och mitt...
Håller med StyrmanBerg !
Bankfack är en billig investering i sammanhanget.
Tänk efter hur mycket pengar man lagt ner på verktyg mm.
Gäller även alla hemelektronikprodukter, foton mm.
Tyvärr, som StyrmanBerg skrev, finns det ju medborgare som tror att allt dom hittar är deras...
Bankfack är en billig investering i sammanhanget.
Tänk efter hur mycket pengar man lagt ner på verktyg mm.
Gäller även alla hemelektronikprodukter, foton mm.
Tyvärr, som StyrmanBerg skrev, finns det ju medborgare som tror att allt dom hittar är deras...
Hadde ikke vært dumt å laget et eget tools registration program.
Et enkelt oppsett der man for hvert verktøy har et bilde, serienummer, merke, modell osv, og et system for navigering etter type verktøy/merke osv.
Kanskje noen flere her inne som ville vært med på det? Kunne jo vært delt gratis ut til forumets medlemer også
Et enkelt oppsett der man for hvert verktøy har et bilde, serienummer, merke, modell osv, og et system for navigering etter type verktøy/merke osv.
Kanskje noen flere her inne som ville vært med på det? Kunne jo vært delt gratis ut til forumets medlemer også
Joda, har jo noen verktøy registrert der og.Rhino skrev:
Kanskje lage en online universal registrering site isteden??