F freddieboi skrev:
Sen på bollen, och tänker kanske fel nu, men varför skulle inte stegdjupet blir bra om man lägger på en sån skiva på varenda trappsteg? Även om du går nerför trappan

Sen på bollen, och tänker kanske fel nu, men varför skulle inte stegdjupet blir större om man lägger på en sån skiva på varenda trappsteg? Även om du går nerför trappan så har ju varje trappsteg en djupare skiva, så varje trappsteg blir djupare. Det enda som händer är att trappan tar större plats på bottenplan.
Så här 1
L Lilllen skrev:
Om varje skiva är lika djup och varje skiva placeras så djupt det går på varje befintligt trappsteg, så kommer mycket riktigt nedersta trappsteget ta lite större plats på bottenplan. Men inga trappsteg blir djupare när man går nerför än översta trappsteget. Så vida man inte har skosulor som sticker ut bakåt, som kan nyttja utrymmet under varje skivkant. Typ sådana här:
[bild]
Så här knappt två år senare än när jag skrev inlägget så kan jag berätta att det slutade med att jag inte bjöd på huset mycket p g a trappan. Hittade ett annat mera passande hus (och trapp) till slut. 🙂

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.