8 810 läst · 31 svar
9k läst
31 svar
Förbjudet att fräsa in el i betongvägg
Jag tror det eftersom lägenheten garanterat är redo för total makeover när vi nått nästa nivå av elektrisk perfektion. Folk måste sluta göra saker så jäkla överarbetat. Dra tre tåtar dit du vill ha vägguttag eller belysning. Resten sköts med trådlöst. T.ex. folk som bygger elsystemet beroende av datamanicker i elcentralen anser jag helt galna.Alfredo skrev:
Men resten av världen håller snarare mer med mig än svensk standard.Alfredo skrev:
Finns ingen anledning att ha tändtrådar osv, det är förlegat.R Rejäl skrev:
Berätta gärna då för min lägenhet har trådlösa strömbrytare vilket är supersmidigt då jag kunnat programmera om lite knappar och funktioner. Helt sanslöst mycket mer jobb att börja ändra om tändtrådar.R Rejäl skrev:
Typiska grandiosa svenska tyckandet att VI ÄR BÄST I VÄRLDEN oavsett vad och oavsett ämne.Alfredo skrev:
Min elektriker VILLE inte heller göra det (han ville ha 50% mer per timme) så jag lovade att fixa det. Men det andra jag höll på med dröjde så han gjorde det själv för att inte bli hängande. Dock höll vi på med totalrenovering så dammet var inget problem.
Men en fräs med kopplad dammsugare fångar faktiskt ganska mycket.
Men en fräs med kopplad dammsugare fångar faktiskt ganska mycket.
Du är då en jävel att bara anta och dryga dig. Elko wireless heter systemet och jag tycker det fungerar perfekt. Några grannar ha fått börja byta batterier i strömbrytarna dock eftersom dom använts mer antar jag men kåken är ju åtta år gammal nu så även alla brandvarnare har vi fått byta i.R Rejäl skrev: