RoTe
Alfredo Alfredo skrev:
Nej vi har antagligen nått fullkomlig perfektion nu. Onödigt att ändra något hädanefter...
Jag tror det eftersom lägenheten garanterat är redo för total makeover när vi nått nästa nivå av elektrisk perfektion. Folk måste sluta göra saker så jäkla överarbetat. Dra tre tåtar dit du vill ha vägguttag eller belysning. Resten sköts med trådlöst. T.ex. folk som bygger elsystemet beroende av datamanicker i elcentralen anser jag helt galna.

• Gilla
-MH-
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Folk måste sluta göra saker så jäkla överarbetat.
Visst får du föredra inmurad kabel och tycka FK/FQ i rör vara överarbetat. Jag håller inte med och det verkar "branschen i Sverige" inte heller göra.

• Gilla
Panor82 och 5 till
  • Laddar…
R
Alfredo Alfredo skrev:
Visst får du föredra inmurad kabel och tycka FK/FQ i rör vara överarbetat. Jag håller inte med och det verkar "branschen i Sverige" inte heller göra.
Dessutom har man ofta fler än tre trådar i morderna hem..

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
RoTe
Alfredo Alfredo skrev:
Men resten av världen håller snarare mer med mig än svensk standard.

R Rejäl skrev:
Dessutom har man ofta fler än tre trådar i morderna hem..
Finns ingen anledning att ha tändtrådar osv, det är förlegat.

R
RoTe RoTe skrev:
Men resten av världen håller snarare mer med mig än svensk standard.

Finns ingen anledning att ha tändtrådar osv, det är förlegat.
Ser att du inte har en aning om hur man jobbar och vilket material som används på byggerna😢

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Men resten av världen håller snarare mer med mig
Ni kanske kommer ikapp! 😂👍

• Haha
Rejäl
  • Laddar…
RoTe
R Rejäl skrev:
Ser att du inte har en aning om hur man jobbar och vilket material som används på byggerna😢
Berätta gärna då för min lägenhet har trådlösa strömbrytare vilket är supersmidigt då jag kunnat programmera om lite knappar och funktioner. Helt sanslöst mycket mer jobb att börja ändra om tändtrådar.

Alfredo Alfredo skrev:
Ni kanske kommer ikapp! 😂👍
Typiska grandiosa svenska tyckandet att VI ÄR BÄST I VÄRLDEN oavsett vad och oavsett ämne.

• Gilla
Stefan B.
  • Laddar…
R
RoTe RoTe skrev:
Berätta gärna då för min lägenhet har trådlösa strömbrytare vilket är supersmidigt då jag kunnat programmera om lite knappar och funktioner. Helt sanslöst mycket mer jobb att börja ändra om tändtrådar.
Har ännu inte byggt ett nybyggt hem som är trådlöst men du kanske har lyckats😉

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
RoTe
R Rejäl skrev:
Har ännu inte byggt ett nybyggt hem som är trådlöst men du kanske har lyckats😉
Ok vad menar du med trådlöst? Jag sa dra 230V dit du vill ha uttag och lampor, onödigt att fräsa in rör. Vad pratar du om egentligen?

Min elektriker VILLE inte heller göra det (han ville ha 50% mer per timme) så jag lovade att fixa det. Men det andra jag höll på med dröjde så han gjorde det själv för att inte bli hängande. Dock höll vi på med totalrenovering så dammet var inget problem.

Men en fräs med kopplad dammsugare fångar faktiskt ganska mycket.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
R
RoTe RoTe skrev:
Ok vad menar du med trådlöst? Jag sa dra 230V dit du vill ha uttag och lampor, onödigt att fräsa in rör. Vad pratar du om egentligen?
Du skrev trådlösa:
RoTe RoTe skrev:
Berätta gärna då för min lägenhet har trådlösa strömbrytare
Har inte sett dessa monteras på nybyggnation..

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
RoTe
R Rejäl skrev:
Har inte sett dessa monteras på nybyggnation..
Jag bor bokstavligen i en sådan kåk producerad 2016.

• Wow
Rejäl
  • Laddar…
R
RoTe RoTe skrev:
Jag bor bokstavligen i en sådan kåk producerad 2016.
Låter som ett utländskt lågbudget bygge, säker pvc fönster mm..

RoTe
R Rejäl skrev:
Låter som ett utländskt lågbudget bygge, säker pvc fönster mm..
Du är då en jävel att bara anta och dryga dig. Elko wireless heter systemet och jag tycker det fungerar perfekt. Några grannar ha fått börja byta batterier i strömbrytarna dock eftersom dom använts mer antar jag men kåken är ju åtta år gammal nu så även alla brandvarnare har vi fått byta i.

R
RoTe RoTe skrev:
Elko wireless heter systemet och jag tycker det fungerar perfekt. Några grannar ha fått börja byta batterier i strömbrytarna dock eftersom dom använts mer antar jag.
Än så länge men långt ifrån driftsäkerheten med trådat!!

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.