jo men problemet var att då hade jag endå fåt bygga upp väggen med något där kaklet inte satt eftersom det ska kaklas ens törre yta än vad det tidigare har varit. ska lägga upp bilder sen, hoppas det blir bra.

Du bör absolut klä väggen med en skiva, 6-rot eller 13-norm, 13+6+4= 23mm, så vida du inte planerar att klä hela väggen utan bara nakom bänken kommer dessa 23mm bygga skapligt mycket,

Nu har jag spacklat upp väggen, det diffar nu runt 1mm. Behöver jag sandpappra och spackla upp de sista ojämnheterna innan jag sätter dit en 6mm gipsskiva? Och finns det inget lim som fäster på både gipsspacklet och den målade väggen? känns bökigt att använda två olika lim. Det kommer väl inte bygga 23mm om jag använder renoveringsgips? då blir det väll 6+mosaiklim+4 = 10mm? Det kan jag leva med...

Kan jag använda PL300 montagelim för att fästa gipset på den målade utan och sen Lip multispackel (gipsspackel) tll att fästa gipsskivan mot det uppspacklade området? och behöver jag sen skruva?

Sådär nu är Köket i stort sett klart, fronten till diskmaskinen är inte färdigmålad än och sitter därför inte där. och sen så var vi tvungna att ringa en ventilationsgubbe för att kunna sätta dit en köksfläkt. Men annars är det hyffsat klart.
väggen spacklade jag upp med gipsputs innan jag limmade och skruvade upp renoveringsgips. sen satte jag mosaiken i vanlig ordning och det blev jämnt och bra.

IMG_1324.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_1326.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.