Nästa gång skaffar du distansklotsar som du sätter under "apparater och dosor" så kan du gå rakt under med kablar som ska passera, ändå snyggare ;)

Mikael_L
Jag har distanser, men det är inga kablar som går förbi kopplingsdosorna. :)

edit:
Men ja, skulle kunnat använt det för den övre kombinationen av brytare/uttag. :)

Ja, det var en hel del korsande av kablar. Tänk efter en gång extra nästa gång hur varje kabel kommer gå så kommer du slippa korsa. Om man absolut behöver korsa, så kan man kanske göra det under en kopplingsdosa genom att använda distansklossar, precis som elmont sa. :)

Snyggt klamrat med två kablar i en TKK 14-20 och snygg böj vid strömställarna.

//Patrik

Har du inga bilder på liknande saker Patrik? Alltid kul med lite "contemporary art" du har ju tränat en del sen du började här. :)

GK100 skrev:
Har du inga bilder på liknande saker Patrik? Alltid kul med lite "contemporary art" du har ju tränat en del sen du började här. :)
Nja, tror tyvärr inte det. Dock minns jag framförallt ett ställe där det blev väldigt snyggt klamrat! Det var faktiskt i ett garage och då använde jag JR-klammer. Gick t.ex. med tre kablar i en JR 309 längs taklisten, släppte ner en kabel till ett uttag och fortsatte sedan upp igen med en ny kabel med JR 209 och fortsatte förbi med två kablar. Därefter fortsatte jag vidare med JR 309 igen längs taklisten vidare till nästa uttag m.m.
Det blev väldigt snyggt och prydligt och utan några korsningar! ;)

//Patrik

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.