Imorgon börjar renoveringen av mitt badrum. Allt ska göras av en firma. Jag tänkte att jag skulle lägga upp bilder på processen för att få hjälp av er som är kunniga att se om något är fel eller så, så jag kan säga till byggarna så det görs ordentligt. Förhoppningsvis går allt som det ska.
Badrummet är 5m2. Imorgon ska betongen bilas ner till rören. Rören ska alltså också bilas upp eftersom rören ska flyttas. Jag har haft en vägghängd toalett. Den ska flyttas och bli en golvtoalett. Duschen ska byta placering också. Jag ska ha pex-system.
Det ska bytas fönster, sänkas tak (ska bli spottar), golvvärme osv.. Sen har vi ju detta med tätskikt och sånt. Jag ska lägga upp bilder på allt så att eventuella fel kan uppdagas.
Ni får gärna tipsa mig om grejer under processens gång.
Jag har rivit badrummet i helgen. Lägger upp bilder på det på en gång.
Badrummet är 5m2. Imorgon ska betongen bilas ner till rören. Rören ska alltså också bilas upp eftersom rören ska flyttas. Jag har haft en vägghängd toalett. Den ska flyttas och bli en golvtoalett. Duschen ska byta placering också. Jag ska ha pex-system.
Det ska bytas fönster, sänkas tak (ska bli spottar), golvvärme osv.. Sen har vi ju detta med tätskikt och sånt. Jag ska lägga upp bilder på allt så att eventuella fel kan uppdagas.
Ni får gärna tipsa mig om grejer under processens gång.
Jag har rivit badrummet i helgen. Lägger upp bilder på det på en gång.
Då lär de ha koll. Det är för att du inte ska kunna stänga in fukt mellan två täta skikt med tanke på våtrumsfolien.M Mjärn skrev:
Ja annars har eksjöhus, hjältevad, Myresjö hus med mera byggt fel sen 2008Jonatan79 skrev:
Tänk att en anonym medlems kunskap inte väger ngt. Jag har ju tyvärr jobbat med våtrum sen 2006. informationen finns 10sek bort genom en relativt etablerad sökmotor som heter Google.useless skrev:
Ja, jag får väl erkänna att jag har väldigt liten egen praktisk erfarenhet i ämnet då jag bara har byggt 3 våtrum själv. Dock brukar jag vara noggrann med att följa de anvisningar som finns och i den här publikationen förordar Säker Vatten att man har en genomsläpplig ångbrom bakom tätskiktet:F Fjonken skrev:
https://sakervatten.se/wp-content/uploads/2024/02/bygg-badrummet-ratt.pdf
Men jag håller med om att det inte borde spela någon roll om tätskiktet fungerar som det ska.