39 430 läst · 49 svar
39k läst
49 svar
Flugskit, pinsamt värre!
kanske kan få något vettigt svar här... hur ser spindelsbajs ut ??? Gråtvitt va ? Jag har gogglat o dom flesta säger gråvitt... svarta bruna prickar måste vara från flugor ju ???Snigla skrev:
Kan säkert variera, precis som vår egen avföring...
Uppväxt på en gård med grisar, och mycket flugor. Flugskit är normalt svart-svart/brunt, likt bilden på första inlägget.
Spindelskit stöter jag numera på ibland i källaren, och det har då varit gråvitt.
Uppväxt på en gård med grisar, och mycket flugor. Flugskit är normalt svart-svart/brunt, likt bilden på första inlägget.
Spindelskit stöter jag numera på ibland i källaren, och det har då varit gråvitt.
Som sagt, flugskit ser typiskt ut som små bruna fläckar som första bilden här i denna tråden.B Baloo11 skrev:
Spindelbjas ser ut som på bilden jag länkade tidigare:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://fotobloggendigimages.wordpress.com/2018/01/19/metrobloggen-inlagg-spindelbajs/
Dagens djupaste suck av lättnad kommer från MariaiÖstergötland: phuuuuuuuu. Jag har ett rum med stora glipor mellan golv och golvsockel och just i det rummet har jag sett en hel del märkliga små fläckar längs golvlisterna, bla såna där vita som man kan se i #34. Pga många tråkiga och oväntade överraskningar med vårt hus har jag googlat en del på Äkta hussvamp och läst att ett tecken på detta är om man har ett kanelliknande pulver vid golvlisterna. Det är absolut inte det vi har, men jag har lärt mig att utgå från det värsta och detta har gnagt lite i bakhuvudet. Nu hatar jag iof spindlar, men får jag välja mellan de och Äkta hussvamp så vet jag vad jag väljer. Tack till den som löste detta mysterium för mig!
Redigerat:
Ja detta här är inte hussvamp.. de ser ut som man skrapat med något eller så på väggen/taketMariaiÖstergötland skrev:Dagens djupaste suck av lättnad kommer från MariaiÖstergötland: phuuuuuuuu. Jag har ett rum med stora glipor mellan golv och golvsockel och just i det rummet har jag sett en hel del märkliga små fläckar längs golvlisterna, bla såna där vita. Pga många tråkiga och oväntade överraskningar med vårt hus har jag googlat en del på Äkta hussvamp och läst att ett tecken på detta är om man har ett kanelliknande pulver vid golvlisterna. Det är absolut inte det vi har, men jag har lärt mig att utgå från det värsta och detta har gnagt lite i bakhuvudet. Nu hatar jag iof spindlar, men får jag välja mellan de och Äkta hussvamp så vet jag vad jag väljer. Tack till den som löste detta mysterium för mig!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Inlägg #39:
På första bilden av den målade vävtapeten så säger jag "luftbubblor i färgen".
På den andra bilden så säger jag "lätta skavmärken".
Inlägg #37
Lite svårare, är det strukturtapet så gissar jag att hålet är efter ett häftstift och det blanka runtom är lite skav efter något som hängt där. Är det en putsad yta så tror jag fortfarande det blanka är något som skavt lite men häftstift är kanske mer tveksamt. Alternativt så är det blanka lite fukt som är kvar om ytan nyss blivit avtorkad.
Inlägg #37
Lite svårare, är det strukturtapet så gissar jag att hålet är efter ett häftstift och det blanka runtom är lite skav efter något som hängt där. Är det en putsad yta så tror jag fortfarande det blanka är något som skavt lite men häftstift är kanske mer tveksamt. Alternativt så är det blanka lite fukt som är kvar om ytan nyss blivit avtorkad.
Åh tusen tack för du svarade de låter faktiskt rätt så logiskt.. för de är inte nygammalt på många många år... vet om de är en av dessa bilderna du menade med ? Blev många bilder jag råka lägga in. Vem svara du på vad detta med kunde vara ?
Logga in
Skapa konto
jac skrev:Inlägg #39:
Inlägg #37 oj jösses förlåt såg inte du hade svarat på den bilden jag skickade igen... ursäkta e inte riktigt hemma på denna sida haha