A
@dkrapohl Ok, jag ska fundera på golvgipset en till runda... är dock orolig att en skruv hamnar fel (och punkterar golvvärmen). Det talar emot.

Tack för tipset @jonaserik !

@Smillan1000 Det är nog inget problem. Golvgips ska limmas inte skruvas.

A
D dkrapohl skrev:
@Smillan1000 Det är nog inget problem. Golvgips ska limmas inte skruvas.
Ok, tack. Beställde precis golvet, 56m2. Preliminärt tar vi hit hantverkarna i mars/april men var specialpris nu. Får jag lite feeling (tid) så kanske jag drar igång och börjar plocka bort gammalt och reglar upp nya väggar för att sedan börja med golvvärmen så det blir gjort "i lugn och ro". Kommer nog starta en byggtråd om min renovering/utbyggnad där jag ställer de flesta av mina kommande frågor. Tack så länge!

J jonaserik skrev:
Ett hett tips är att spola VV i slangarna och sätta plugg i varje ända, dom blir riktigt snälla och går inte sin egen väg med det minnet i sig, som säger att gå tillbaka till ruta ett i slinga som dom levereras i.
Blir det inte problem när VV blandas med radiatorvatten i golvvärmeslingan?

oscarwww oscarwww skrev:
Blir det inte problem när VV blandas med radiatorvatten i golvvärmeslingan
Det är bara vid förläggningen av slangarna dom får VV i sig, sen ska ju systemet fyllas och vad fyller man med då, vanligt kallvatten som när det värms blir VV

J jonaserik skrev:
Det är bara vid förläggningen av slangarna dom får VV i sig, sen ska ju systemet fyllas och vad fyller man med då, vanligt kallvatten som när det värms blir VV
Men när man kopplat in shunten på radiatorkretsen, är det ok blanda tappvatten med radiatorvatten?

När det installeras värme och VV så fylls värme med KV/VV första gången och efter det så är det helt 2 olika system som inte är i kontakt med varandra och ska inte vara det, shunten har bara till uppgift att pyttsa ut den värme som behövs i huset

• Gilla
oscarwww
  • Laddar…
Nöjd med golvet? Dom ska lägga om mattan i mitt kök efter en vattenskada och funderar på att slänga dit Flooré 16mm plus deras mdf på 6mm innan mattan. Har ingen golvvärme idag men ska göra en utbyggnad med det så tänkte passa på :D

Jag är nöjd med mitt Flooregolv. Värt att tänka på är att limmet fäster ordentligt undertill. Blir en känsla av glapp/svikt där man går annars. Jag har några ställen på mitt golv där jag fått det resultatet - antagligen pga eget slarv vid läggning.

• Gilla
Naesstrom
  • Laddar…
T Tummenmittihanden79 skrev:
Jag är nöjd med mitt Flooregolv. Värt att tänka på är att limmet fäster ordentligt undertill. Blir en känsla av glapp/svikt där man går annars. Jag har några ställen på mitt golv där jag fått det resultatet - antagligen pga eget slarv vid läggning.
Perfekt, då ska jag passa på att lägga in det mellan snickarna och mattläggaren :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.