33 982 läst · 47 svar
34k läst
47 svar
Fler som har Telia F1 router? - skumt problem
Tycker också den är helt okej för "vanlig Svensson", ingen prestanda man vaknar med varma tankar om direkt men den är stabil med hyfsad wifi.Dan1891 skrev:
Det är först när man vill börja göra egna inställningar som psykbrytet närmar sig likt en ångvält. Ju mer avancerat, ju snabbare känner man begränsningarna. Och var det inte alls varit genomtänkt rent UX-mässigt.
Men med tidigare inlägg sagt, den är helt perfekt för majoriteten av abonnemangshavarna som inte bryr sig så mycket.
Det är inte lätt att vara köpsugen när säljaren inte är säljsugen. Jag beställde med ovan info och fick följande svar precis.namnbyte skrev:
Be kundtjänst att kika i interna varuguiden, produkterna för väggfäste är som följer nedan.
Jag vill även vara tydlig med att jag skriver detta i egenskap av välmenande hjälpsam privatperson som har koll, dvs INTE i egenskap av att representera Telia på något sätt eller vis.
Namn: Technicolor F1 Väggfäste Vit
Artikelnummer: PSA6279402A
Status: Aktuell (2024-01-04)
Namn: Thomson Gateway väggfäste TG789/799 vit
Artikelnummer: DSLCTL789WM
Status: Aktuell (2024-01-04)

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jaja, jag var kanske het på gröten och beställde för tidigt. Jag gör ett nytt försök om någon vecka när alla interna system är toksynkade. 🙂
Men vad i helvete. Rent ut sagt.ClasseClas skrev:
Hinner jag på måndag ska jag försöka jaga fatt i någon som kan svara på varför kundtjänst inte vill sälja produkter vi bevisligen har och är aktuella i produktkatalogen. Detta är pinsamt.
Litanian fortsätter. Mitt ärende stängdes i en rasande fart och jag protesterade genom att öppna ett nytt ärende och framhärdade att det finns en hållare. Det gick sådär så snart blir jag väl klassad som låghalt och svagsint. Men mina räkningar betalar jag i tid i alla fall.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hon jag talat med tidigare har slutat sedan dess, letar efter en annan kontaktperson mellan de ordinarie arbetsuppgifterna.. vore mycket intressant att få en kommentar av dom på dettaClasseClas skrev:
Har ett konkret besked gällande väggfästen!
De är mycket riktigt slut i lager, men ej säljstoppade. Det har lagts en beställning då efterfrågan (om än liten) absolut finns, så vecka 8 är den preliminära leveransveckan så som det ser ut just nu.
Den kan bli lite kortare, den kan bli längre, när det faktiskt finns i lager beror på leverantör och omvärld...varav den sistnämnda är lite skakig just nu, kan man säga. Men Telia har en lagt beställning på fler.
Får ni efter vecka 8 fortfarande stopp i kundtjänst, att ni inte får beställa, pinga mig på valfritt sätt.
Och så vill jag såklart ännu en gång vara tydlig med att jag inte representerar Telia på något vis, men jobbar där inom. Så för eventuella övriga problem gäller ordinarie kontaktväg precis som vanligt 😎
De är mycket riktigt slut i lager, men ej säljstoppade. Det har lagts en beställning då efterfrågan (om än liten) absolut finns, så vecka 8 är den preliminära leveransveckan så som det ser ut just nu.
Den kan bli lite kortare, den kan bli längre, när det faktiskt finns i lager beror på leverantör och omvärld...varav den sistnämnda är lite skakig just nu, kan man säga. Men Telia har en lagt beställning på fler.
Får ni efter vecka 8 fortfarande stopp i kundtjänst, att ni inte får beställa, pinga mig på valfritt sätt.
Och så vill jag såklart ännu en gång vara tydlig med att jag inte representerar Telia på något vis, men jobbar där inom. Så för eventuella övriga problem gäller ordinarie kontaktväg precis som vanligt 😎
Tack för infon. Jag har lagt i min kalender efter vecka 8 att beställa ett väggfäste. Det blir fjärde gången gillt så jag håller tummarna. 🙂namnbyte skrev:
Har ett konkret besked gällande väggfästen!
De är mycket riktigt slut i lager, men ej säljstoppade. Det har lagts en beställning då efterfrågan (om än liten) absolut finns, så vecka 8 är den preliminära leveransveckan så som det ser ut just nu.
Den kan bli lite kortare, den kan bli längre, när det faktiskt finns i lager beror på leverantör och omvärld...varav den sistnämnda är lite skakig just nu, kan man säga. Men Telia har en lagt beställning på fler.
Får ni efter vecka 8 fortfarande stopp i kundtjänst, att ni inte får beställa, pinga mig på valfritt sätt.
Och så vill jag såklart ännu en gång vara tydlig med att jag inte representerar Telia på något vis, men jobbar där inom. Så för eventuella övriga problem gäller ordinarie kontaktväg precis som vanligt 😎
Jo, jag har en uppdatering.G Gulhuset skrev:
Jag la ett ärende med korrekt artikelnummer och beställde väggfästet.
Här är svaret från Telia,

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jävla pajassvar, jag hoppas att det var en dåligt programmerad bot som svarade.
Jag svarade vänligt enligt följande,

Status på ärendet är att det var öppet i flera månader men är numera stängt. Ingen leverans så klart. Jag skiter i det här.
Nu har jag haft stillestånd på min F1 router i över 2 månader så den åker ut. Jag har köpt prylar från Ubiquity och kommer använda dessa istället.
Min customer perception av Telia är inte på topp om man säger så.
Produkter som diskuteras: "träskruvar"

Träskruv
Fäst trä mot trä eller andra material med en bra träskruv. Våra träskruvar finns i olika längder, tjocklekar och gängningar beroende på vad som ska byggas.
Läs mer
Haha, suck.. Jag skrev också till dem igår, får se om jag får något annat vettigt ur dem!ClasseClas skrev:
Jo, jag har en uppdatering.
Jag la ett ärende med korrekt artikelnummer och beställde väggfästet.
Här är svaret från Telia,
[bild]
Jävla pajassvar, jag hoppas att det var en dåligt programmerad bot som svarade.
Jag svarade vänligt enligt följande,
[bild]
Status på ärendet är att det var öppet i flera månader men är numera stängt. Ingen leverans så klart. Jag skiter i det här.
Nu har jag haft stillestånd på min F1 router i över 2 månader så den åker ut. Jag har köpt prylar från Ubiquity och kommer använda dessa istället.
Min customer perception av Telia är inte på topp om man säger så.