5 102 läst · 41 svar
5k läst
41 svar
Fläktmotorn går inte att dölja/tar för stor plats. Vad gör vi??
Skåpen eller fläkten, något av dem avviker kraftigt från normen.
Jag vet inte vad fläkten kostat men även om den inte går att lämna tillbaka så är det väl enklare/billigare/snyggare att helt enkelt köpa en annan fläkt. Får väl kränga den du har på Blocket.
Jag vet inte vad fläkten kostat men även om den inte går att lämna tillbaka så är det väl enklare/billigare/snyggare att helt enkelt köpa en annan fläkt. Får väl kränga den du har på Blocket.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 846 inlägg
Kan ju vara ett alternativ att flytta ut skåpen 3cm också med en distans bakom
Köksskåp djup: ungefär 27.5 cmD doubleH skrev:
Fläkt"låda djup: 28.5 cm
Fläktlåda bredd: 30 cm.
Gissar väl på att fläkten är gjord för nyare köksskåp än 2000 talets början.M Maximarcus skrev:
Jag får det till att fläktlådan är 28.5 cm djup (stämmer kanske inte exakt) skåparna är i alla fall runt 27 cm djupaD doubleH skrev:Motorn sitter väl ihop med "underdelen" som i så fall också måste fällas in i väggen...
Känns som att TS överskåp inte är av standardmodell (dvs djup).
Konstigt om fläkten inte är gjord för att passa ihop med standarddjupa skåp.
Skulle hjälpa om TS gav oss modellnr på fläkten och/eller mätte djupet på sina skåp OCH hur djup fläktmotorns plåtlåda är.
Har kollat lite på Electrolux hemsida och plåtlådan på de flesta är bara 27cm djup
[bild]
Modellen är Electrolux super silence
Vi har likadana skåp. Mieles fläkt passade hos oss.
Men om du vill behålla fläkten, kan du göra skåpen djupare. Köp planhyvlat virke och skruva och limma fast utanpå skåpstommarna. Då får du dessutom plats med moderna tallrikar.
Men om du vill behålla fläkten, kan du göra skåpen djupare. Köp planhyvlat virke och skruva och limma fast utanpå skåpstommarna. Då får du dessutom plats med moderna tallrikar.
Bara en fråga - är den där flexslangen godkänd (ur brandsynpunkt) som ventilationsrör från köksfläkt? Den ser ut som om den vore avsedd för torktumlare eller liknande, och inte för kök. Men jag kan ha fel?