Mikael_L skrev:
Är det inte dags att någon dagstidning skriver om detta vansinne?
Det är ju bara att tipsa. Fast att få en tidning att skriva "skit" om deras kunder, alltså annonsörer i dagens tidningsekonomi lär sitta lååångt inne. (Du som läsare är ju som sagt inte kund, utan en del av produkten som tidningen säljer.)
 
ullberg
ullberg skrev:
Jaha, är det dags igen nu?

Det länkades till Fixartv i en annan tråd som jag såg och jag märkte att den videon var uppladdad till youtube för bara en månad sedan. Har de utökat antalet filmer undrade jag men märkte att många (alla?) filmer var nyuppladdade.

Gick då tillbaka till de filmer som denna tråd började med, VVS, och även om jag inte minns exakt hur de var förra gången (har de dock undansparade så jag kan jämföra vid tillfälle) tror jag banne mig att det är precis samma filmer som då, med samma fel.

I denna video: [länk] är det lin och pasta på klämringskoppling, planpackning (anslutningsslang) mot var som ser ut att vara en konisk (vass gänga)

I denna: [länk] är han uttrycklig med att det ska vara lin och pasta på duschblandaren...

Har inte kollat andra filmer men jag antar att det är samma skit rakt igenom...

Måste säga att jag tycker det är ofattbart obegåvat av Bauhaus att lägga ut dessa igen. De lär ut direkt felaktiga saker till intet ont anande konsumenter, vi märker det och de tar bort filmerna. Ett år senare lägger de upp samma filmer med samma fel igen. Som om det skulle vara mer rätt nu. Tror de inte att vi kommer märka det denna gång? Eller ska de förklara bort det med att vi bara är "självutnämnda experter på olika forum" som Aschberg uttrycker det? Skulle inte tro det...
Nu har Bauhaus / fixarTV tagit bort den första av dessa videos (nr 12 i serien om bygga badrum) men inte den andra om duschblandaren. De har dock tagit bort den som låg mellan kopplingar och duschblandare (nr 13 i serien, minns ej innehållet i den), kanske avsåg de att ta bort duschblandarvideon men misslyckades, vid det här laget skulle det inte förvåna mig...

När de väl fått bort duschblandarvideon kan vi låta detta bero för ett tag, kanske finns anledning att lyfta detta om ett år igen, vem vet...

/U
 
Jag tycker verkligen att det är synd att dessa instruktionsvideos är felaktiga. För jag tycker att det är väldigt lärorikt att titta på dem och att det är ett bra initiativ av Bauhaus. Men som sagt, gör man sådana videos så är det väldigt viktigt att de inte innehåller felaktigheter. Det finns alltid olika sätt att utföra saker på, men felaktiga sätt får inte läras ut.
 
"Det här behöver du för att få upp din blandare:

● Duschblandare
● Skruvdragare
● Skruvar
● Kakelborr
● Fasta nycklar/polygrip
● Silikon
● Laserpass
● Plugg
● Gummiklubba
● Kontätning


Någon som har en kontätning till salu, behöver runt två stycken. Hittade det inte hos mitt lokala bauhause...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.