tensiden tensiden skrev:
Såg den, funderade men valde att inte beställa.
Jag har behov av en klippare som fixar 1500m2 utan begränsningskabel då det blir svårt att få ner och dessutom är mycket och tung trafik stundtals längs gräsmattan. Inte ovanligt att traktorer, skördetröskor och långtradare behöver upp på gräset lite och vända.

Men det är väldigt dåligt med tredjepartsinfo kring den klipparen. De bakom kickstartern lovar mycket, men har inget att backa upp det med. Känns för risky för att hoppa på eftersom Kickstarter inte innebär några som helst garantier och du kan lika gärna bli blåst på pengarna.
Du lanske kan gräva med kabeln bara där trafiken åker? Resten av kabeln kan man hamra dit med såna fär plast nitar. Efter ett tag försvinner kabeln ned i mattan. Senast jag ändrade den för nått år sedan hade den krupit ned ett par cm under jorden. Ska ändra och utöka igen. Får se hur djupt den ligger nu. Den är dessutom svår att hitta.
 
A aka_the_barf skrev:
Du lanske kan gräva med kabeln bara där trafiken åker? Resten av kabeln kan man hamra dit med såna fär plast nitar. Efter ett tag försvinner kabeln ned i mattan. Senast jag ändrade den för nått år sedan hade den krupit ned ett par cm under jorden. Ska ändra och utöka igen. Får se hur djupt den ligger nu. Den är dessutom svår att hitta.
Nja, gillar inte att spika ner med plastmärlorna. Hittar sådana lite här och var i trädgården numera efter att jag använde det till viss del när jag la den ursprungliga kabeln. Gräver hellre ner, och i det här fallet skulle det behöva grävas i packat grus och läggas i VP-rör och hoppas att det håller. Väntar hellre på en bra slinglös klippare. Har inget där som behöver annat än decimeterprecision ändå.
 
tensiden tensiden skrev:
Nja, gillar inte att spika ner med plastmärlorna. Hittar sådana lite här och var i trädgården numera efter att jag använde det till viss del när jag la den ursprungliga kabeln. Gräver hellre ner, och i det här fallet skulle det behöva grävas i packat grus och läggas i VP-rör och hoppas att det håller. Väntar hellre på en bra slinglös klippare. Har inget där som behöver annat än decimeterprecision ändå.
Då kanske du har otur att dom kommer upp ibland, jag bankar ned min REJÄLT dom kommer inte upp igen.

Är det ingen stress så kan du alltid vänta. tror ni nya slinglösa klippare ändå kan använda slinga också för bättre precision? dumt om man har en slinga som bara ligger oanvänd om det kan göra att klipparen kanske kan få lite bättre koll på ställen där det är väldigt "grötigt".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.