Med referens till mitt föregående inläggs P.S. återkommer jag här med en länk till min hemsida där jag presenterar bildserier från ett par av mina hemmaprojekt. Det senaste var en efterlängtad farstukvist. Håll till godo :)

Klicka här ---> Farstuprojektet
 
Jättefin projektbeskrivning på jättefin farstukvist! :)
 
Vad glad jag blir av positiv feedback :). Det blir väl alla i och för sig . . .

pinebar, jag föreläser ibland om välmående och positivt tänkande och brukar då bl.a. föreslå, att man skall försöka göra minst en människa om dagen glad. Nu har du "fyllt din kvot" för idag :D

Tack!
 
Då fyller jag min kvot också om det fungerar på samma person på samma sätt. Det är väldigt bra med alla detaljer i beskrivningen. Det är ju framförallt de som är värdefulla att se innan man är där i sitt eget bygge. I det stora hela vill jag tro att jag har skaplig koll, men det är just detaljerna. Mycket bra. Tack tack!!

/Henrik
 
Nädå Henrik, god kritik kan i alla fall inte jag få för mycket av :D. Det gäller även om kritiken till äventyrs skulle vara "negativ" men ändå konstruktiv.

Ett speciellt tack för att du utvecklade det hela och talade om vad det var du tyckte var bra! På så sätt har man ju - oavsett situation - möjlighet att så att säga "justera sitt beteende" eller i fallet med mina bildserier, fixa fram andra bilder eller liknande.

Det du ger uttryck för ang. detaljerna är precis det jag velat åstadkomma och nu vet jag ju att det fungerar ;).

Peter
 
Kanonkul och lärorikt att läsa dina byggbeskrivningar Peter. Keep up the good work!
 
Lysande Peter. Riktigt fina grejor det där. Var hittar du all tid? ;)
 
. . . jag bugar & bockar!

Vad gäller tiden till allt kul jag gör på nätet och på huset, så finner jag den på kvällar (och nätter ;)) och ibland även under dagtid. Jag är så lyckligt lottad att jag driver eget och har möjlighet att jobba stötvis så att säga - både vad gäller jobbet och hus-/nätverksamheten :D.
 
Tänkte visa upp vår dubbelsäng, som ursprungligen var en kökssoffa. Efter att hustrun snappat upp idén på nätet, skred vi till verket och köpte hem en del virke, vinkeljärn etc. och satte igång. Vi själva tycker att resultatet blev riktigt lyckat och framförallt är det väldigt ombonat att sova omsluten av soffans armstöd ;)

Bilder på själva tillverkningen hittar du här.
 
  • bed_vinkel.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har alltid småskrattat åt reportage i tidningar när de tapetserar och gör fina klädkammare. Men när vår klädkammare skulle byggas fick jag en enorm lust att själv tapetsera och göra fint och idag är jag enormt nöjd att vi gjorde det. Det är så roligt att gå in med de nytvättade kläderna och lägga/hänga dem på rätt plats.
 
  • K-kammare fram.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • K-kammare höger 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • K-kammare vänster.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter att ha sett era bilder har jag inget att vara stolt över längre... :(
 
Skit också, nu har jag ägnat ca tre timmars arbetstid att leta efter en kökssoffa att göra säng av.. Ligger lite efter!
Jättebra hemsida Peter!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.