A
K karlmb skrev:
Avtalet om medlemsskap blir inte gällande förrän insatsen är till fullo betald. Se stadgarna.
Fast detta är inte instanser som avser TS utan gamla avgifter från tidigare ägare.
Så dessa har inget med TS medlemskap att göra, hon har rätt att få en offert med avgift för medlemskap och sedan välja att acceptera eller ej.. Men den sak inte innehålla gamla skulden summor från fd medlemmar..
 
  • Gilla
lobbin
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Fast detta är inte instanser som avser TS utan gamla avgifter från tidigare ägare.
Så dessa har inget med TS medlemskap att göra, hon har rätt att få en offert med avgift för medlemskap och sedan välja att acceptera eller ej.. Men den sak inte innehålla gamla skulden summor från fd medlemmar..
Det är väl det TS har fått.
Med en insats på 21500 som alla andra.
Räkna ihop så ser du ju att det blir 21500 för insatsen totalt. (som inte blev betalda tidigare)
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
A
A adron skrev:
Alla nya medlemmar ska betala 21500 kr. Det är inte för att det finns en gammal skuld, utan för att man är ny medlem utan att överta en befintlig insats.
Då skulle det ha stått så i en offert inte att gamla uppgifter säger att gamla avgifter på totalt 21500 kr inte är betalda och föreningen ville att TS skulle betala dessa... Vilket hade kunnat skett om skulderna varit befästa hos lantmäteriet istället för hos personliga avtal... ;)
 
A
K karlmb skrev:
Det är väl det TS har fått.
Med en insats på 21500 som alla andra.
Nej helt fel.
hon har fått ett utdrag om att gamla avgifter inte är betalda, ingen offert.
Inget avtal, utan en förhoppning om att hon bara skulle ha betalat..det finns ingen spec för TS att följa om vad hon betalar för..
Så nä..
 
Maskintok skrev:
Då skulle det ha stått så i en offert inte att gamla uppgifter säger att gamla avgifter på totalt 21500 kr inte är betalda och föreningen ville att TS skulle betala dessa... Vilket hade kunnat skett om skulderna varit befästa hos lantmäteriet istället för hos personliga avtal... ;)
Man kan ju tycka att föreningen kunde uttryckt sig tydligare, men vi vet ju inte vad man sagt muntligt.
 
Maskintok skrev:
Nej helt fel.
hon har fått ett utdrag om att gamla avgifter inte är betalda, ingen offert.
Inget avtal, utan en förhoppning om att hon bara skulle ha betalat..det finns ingen spec för TS att följa om vad hon betalar för..
Så nä..
Jag stoppar här. TS får klarlägga vad som hänt i detalj.
 
A
K karlmb skrev:
Ska man visa upp alla inbetalningar sedan 2015 då i en lång lista?
Är det vad tex Viasat gör när någon inte betalar? Eller stänger de bara ner tjänsten om inte kunden kan visa att den betalat enligt avtal?
Eller om du köper aktier och skiter i att betala inom 3 dagar. Vem måste visa att betlning skett, du eller börsmäklaren måste visa dig att dina pengar inte kommit in mha ett bankutdrag?
Vilket är det, Maskinisten?
Du kan själv på de flesta ställen och bolag se dina sidor.. Där ligger dina fakturor eller vad man vill kalla det.

Detta skall även finnas hos denne förening.
varje medlem ska ha ett saldo konto som Det ska gå att följa.
När medlemmar betalar in så ska summan gå att spåra med hjälp av OCR nummer eller avi nummer.. Så har vi haft det i våran vägförening i många år..
 
A
K karlmb skrev:
Man kan ju tycka att föreningen kunde uttryckt sig tydligare, men vi vet ju inte vad man sagt muntligt.
muntligt?
Det är bara att lägga åt sidan.
Det är inget man kan bevisa utan blir hörsägen... dvs ord mot ord..
skriftligt är det som gäller.
 
Maskintok skrev:
muntligt?
Det är bara att lägga åt sidan.
Det är inget man kan bevisa utan blir hörsägen... dvs ord mot ord..
skriftligt är det som gäller.
Haha, det vet jag väl. Nu gällde det ju vilken info TS fått rent informativt.
 
A
K karlmb skrev:
Haha, det vet jag väl. Nu gällde det ju vilken info TS fått rent informativt.
spelar ingen roll.
Det är samma sak där.
Den informationen är inget värd om hon vill använda de emot föreningen eller annan part.
 
K karlmb skrev:
Avtalet om medlemsskap blir inte gällande förrän insatsen är till fullo betald. Se stadgarna.
Men samtidigt har du tidigare skrivit att det är vanligt att medlemsinsatsen betalas i delar över tid, eller har jag missförstått dig.

Se gärna min fråga i #397.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
om andra medlemmar fått betala sin andel över tid så har ju även TS rätt till detta.
Detta är inget som påverkar eller får påverka hennes inträde... Det är isåfall inte samma spel regler för alla.. Och det skulle jag se som diskriminering av medlem...
 
Alfredo Alfredo skrev:
Men samtidigt har du tidigare skrivit att det är vanligt att medlemsinsatsen betalas i delar över tid, eller har jag missförstått dig.

Se gärna min fråga i #397.
Visst, man anser väl att insatsen är betald steg för steg. I detta fall inte alls, vad det verkar.
 
Maskintok skrev:
om andra medlemmar fått betala sin andel över tid så har ju även TS rätt till detta.
Detta är inget som påverkar eller får påverka hennes inträde... Det är isåfall inte samma spel regler för alla.. Och det skulle jag se som diskriminering av medlem...
Det var inte fråga om vanlig avbetalning, utan om att man debiterar ut insatsen i flera steg. Nu när nätet är klart är det en annan fråga, men TS ska ju kräva pengarna först av säljaren. Sen är det ju bara att betala in dem till föreningen.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
A
K karlmb skrev:
Det var inte fråga om vanlig avbetalning, utan om att man debiterar ut insatsen i flera steg. Nu när nätet är klart är det en annan fråga, men TS ska ju kräva pengarna först av säljaren. Sen är det ju bara att betala in dem till föreningen.
Nä det är förenings uppdrag.
Inte TS..
 
  • Haha
adron och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.