Maskintok skrev:
klart föreningen ska ha betalt.
Men du ska väl inte TS betala.. Utan det får man i föreningen driva in genom fogden..
Precis så är det ! Det är väl föreningen som har ett avtal med säljaren och då får ju dom dra in kronofogden, detta är ju bara svårt att förstå för vissa människor
 
  • Gilla
Tubes och 1 till
  • Laddar…
IsabelleH IsabelleH skrev:
Du har nog missuppfattat hela poängen här! Ta dig tid och läs igenom allt så förstår du nog lite bättre (y)
Nej det gör han inte för han förstår inte
 
  • Haha
IsabelleH
  • Laddar…
IsabelleH IsabelleH skrev:
Du är ju uppenbarligen här för att provocera, har du inget vettigt att säga så kan du lämna min tråd!
Jag har inte nämnt någonstans att jag förväntar mig att få fibern gratis, det är väl ganska självklart att det inte förväntas. Men det som förväntas att betala de avgifter som enligt deras lagstadga ska betalas och inget annat utöver det! Det vill säga: 2100kr för anslutningsavgift för ny medlem, 200kr för medlemsavgift för år 2022 och nätverksavgift på 1000kr för år 2022. Samt avgift till internetleverantör. Medlemsavgiften var redan betald för år 2021!

Så mer än så ska vi inte betala så jag undrar vart du någonstans ser att vi kräver att vi ska få fibern gratis?
Bry dig inte om den flanen, han har inte en jävla susning vad han pratar om !
 
  • Gilla
IsabelleH
  • Laddar…
A
Ola Smålander Ola Smålander skrev:
Precis så är det ! Det är väl föreningen som har ett avtal med säljaren och då får ju dom dra in kronofogden, detta är ju bara svårt att förstå för vissa människor
Jajemän.
avtalet är skrivet så att det riktar sig emot privatpersoner ej fastighet.
vilket är smart på sitt sätt och dumt på annat.
Men det är smart då det är lättare att kunna driva in skulden oavsett vart människan befinner sig..

Men det är dumt när de gjort på detta sätt, lägga skulderna på hög som om det tillhörde fastigheten fast det är en personsskuld..
gör att inget avtal finns om att kunna kapa fibern till fastigheten.
fastigheten har och ska ha en uppkoppling, men sedan har man som ägare ansvar att dessa summor är betalda... Men det är ett personligt ansvar.
Hade de skrivit in avtalet på fastigheten då hade TS och hennes sambo kunnat lösa skulden vid köpet på olika sätt...
Och fått vetskap om detta på normala sätt..

Nu köper de ett hus och då kommer gamar med krav om 21500 kr för andras skulder..
Det blir inte rätt någonstans..
suttit och läst på om hur fiberföreningar verkar... Och det är ingen rolig läsning...
Men vidare seriösa kan jag inte påstå att flertalet är....
 
  • Gilla
Urban R
  • Laddar…
A ArneTW skrev:
Så du cirklar också tillbaks till att TS har rätt till nåt som inte är betalt av den som har nytta av fibern utan av övriga medlemmar i föreningen.

Hade jag varit medlem i föreningen hade jag kapat fibern direkt och låtit TS stämma föreningen för att få något gratis.

/ATW
Alltså vad är det för fel på dig, är du bara provocerande eller är du så jävla trög på riktigt?
 
Ola Smålander Ola Smålander skrev:
Nä men det är ju dom som hade huset innan som beställt fiber och har ett avtal och det avtalet gäller ju eftersom säljaren sa att fiber finns och är betalt, så en sak är helt säker, du hade inte klippt nån kabel för mig om jag varit TS...gode gud alltså
Om du tror att du kan tvinga till dig nåt gratis från min förening med hot så är du välkommen att försöka.

/ATW
 
A
Ola Smålander Ola Smålander skrev:
Alltså vad är det för fel på dig, är du bara provocerande eller är du så jävla trög på riktigt?
bry dig inte om denne..
Han vill ha fram en reaktion..
helst så att tråden blir antingen låst eller borttagen..
Han hjälper ingen med detta..

Tror säkert han sitter på information om saker bara han byter sätt till diskussion
 
A ArneTW skrev:
Om du tror att du kan tvinga till dig nåt gratis från min förening med hot så är du välkommen att försöka.

/ATW
Nä men du ska hota med att klippa kabeln ? Jävla flane
 
Ola Smålander Ola Smålander skrev:
Alltså vad är det för fel på dig, är du bara provocerande eller är du så jävla trög på riktigt?
Så du är en sån där som tycker det är bra när du lyckas smita undan en betalning.
Helst om du lyckas få nåt av en svag part.

Istället för att gå på säljaren som är den som gjort fel men är högljudd så du är för feg för att irritera sp du hittar en svagare part.

/ATW
 
Ola Smålander Ola Smålander skrev:
Nä men du ska hota med att klippa kabeln ? Jävla flane
Är det inte betalt så är det väl inte betalt.

Det är väl bara att göra rätt för sig, det är väl för svårt för dig.

/ATW
 
A ArneTW skrev:
Så du är en sån där som tycker det är bra när du lyckas smita undan en betalning.
Helst om du lyckas få nåt av en svag part.

Istället för att gå på säljaren som är den som gjort fel men är högljudd så du är för feg för att irritera sp du hittar en svagare part.

/ATW
Det har inte ett jävla dugg om att smita från nån betalning utan det handlar att se VEM som ska betala men det är inte lätt när man inte är läskunnig och inte kan läsa vad lag och stadgar säger !
 
A ArneTW skrev:
Är det inte betalt så är det väl inte betalt.

Det är väl bara att göra rätt för sig, det är väl för svårt för dig.

/ATW
Nej det är inte ett dugg svårt för mig att göra rätt för mig ! Va fan är det för fel på dig ????
 
Ola Smålander Ola Smålander skrev:
Det har inte ett jävla dugg om att smita från nån betalning utan det handlar att se VEM som ska betala men det är inte lätt när man inte är läskunnig och inte kan läsa vad lag och stadgar säger !
Du läser lagen som fan läser bibeln.

Var står det att föreningen måste leverera fiber om de aldrig fått betalt.

/ATW
 
Ola Smålander Ola Smålander skrev:
Nej det är inte ett dugg svårt för mig att göra rätt för mig ! Va fan är det för fel på dig ????
Du verkar ju tycka att TS ska få sin fiberinstallation gratis... hur skulle det kunna tolkas på ett annat sätt?

/ATW
 
A ArneTW skrev:
Du läser lagen som fan läser bibeln.

Var står det att föreningen måste leverera fiber om de aldrig fått betalt.

/ATW
Fattar du inte att föreningen har ett avtal med en PERSON och att den personen är betalningsskyldig så är du än trögare än jag först trodde
 
  • Gilla
Dudeish
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.