194 810 läst · 957 svar
195k läst
957 svar
Festool - Nya verktyg!
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Mer bilder på nya sänksågen, läste nånstans att det är matning på den? om det nu stämmer.
Det ser ju mer ut som en ny kategori av såg. Som sänksåg verkar den ju lite svår att börja i en skiva/golv om ritsklingan ska gå före. Samma sak svårt att komma nära väggar, liksom svårt att sluta där man vill vid uttag för en häll eller så om ritsklingan skär långt framför klingan. För det jag använder min såg känns den, som det ser ut, mer begränsande än något jag saknat. Men finns säkert användningsområden där det ger stor nytta också.
Jag förutsätter att ritsen kan kopplas ur o då gör det ingen skillnad förutom om man vill såga fram mot en vägg o sågen tar i väggen tidigare än den gjorde utan klumpen där fram. Sen kanske huvudmålgruppen är skivsågare snarare än golvläggare, vad vet jag.J JFrisk skrev:Det ser ju mer ut som en ny kategori av såg. Som sänksåg verkar den ju lite svår att börja i en skiva/golv om ritsklingan ska gå före. Samma sak svårt att komma nära väggar, liksom svårt att sluta där man vill vid uttag för en häll eller så om ritsklingan skär långt framför klingan. För det jag använder min såg känns den, som det ser ut, mer begränsande än något jag saknat. Men finns säkert användningsområden där det ger stor nytta också.
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg
Renoverare
· Östergötland
· 76 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Börjar ändå bli lite sugen på en CSC Sys 50.
Kan ju vara en rätt bra finlirarsåg när man har det trångt i snickarboa.
Men jag hade föredragit en med elsladd istället för batteri.
Klyvbredden känns lite väl snålt tilltagen kanske, men bör gå att jobba sig runt genom att vända materialet.
Och sen är den förstås oskäligt dyr!
Kan ju vara en rätt bra finlirarsåg när man har det trångt i snickarboa.
Men jag hade föredragit en med elsladd istället för batteri.
Klyvbredden känns lite väl snålt tilltagen kanske, men bör gå att jobba sig runt genom att vända materialet.
Och sen är den förstås oskäligt dyr!