Rubriken säger TSC 60 K medan lilla texten säger TSV 60 K. Tsc skulle antyda på batterimodell av TS 60 K men det ser inte riktigt ut som det.

P
Mer bilder på nya sänksågen, läste nånstans att det är matning på den? om det nu stämmer.

• Festool cirkelsåg på bänk i butik, delvis synlig person i bakgrunden, arbetsredskap, ingen användning, inomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Festool cirkelsåg på bord, batteri och förvaringslåda i bakgrunden, verktyg för snickeri och träarbete.
    Skapa konto
  • Elverktyg, Festool märke, troligen sticksåg, på träbänk, arbetsmiljö, exakthet, precision, snickeri.
    Skapa konto
Tycker den ser väldigt klumpig ut.

• Gilla
Padde55 och 2 till
  • Laddar…
Det ser ju mer ut som en ny kategori av såg. Som sänksåg verkar den ju lite svår att börja i en skiva/golv om ritsklingan ska gå före. Samma sak svårt att komma nära väggar, liksom svårt att sluta där man vill vid uttag för en häll eller så om ritsklingan skär långt framför klingan. För det jag använder min såg känns den, som det ser ut, mer begränsande än något jag saknat. Men finns säkert användningsområden där det ger stor nytta också.

J JFrisk skrev:
Det ser ju mer ut som en ny kategori av såg. Som sänksåg verkar den ju lite svår att börja i en skiva/golv om ritsklingan ska gå före. Samma sak svårt att komma nära väggar, liksom svårt att sluta där man vill vid uttag för en häll eller så om ritsklingan skär långt framför klingan. För det jag använder min såg känns den, som det ser ut, mer begränsande än något jag saknat. Men finns säkert användningsområden där det ger stor nytta också.
Jag förutsätter att ritsen kan kopplas ur o då gör det ingen skillnad förutom om man vill såga fram mot en vägg o sågen tar i väggen tidigare än den gjorde utan klumpen där fram. Sen kanske huvudmålgruppen är skivsågare snarare än golvläggare, vad vet jag.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Spaken i mitten säger om/off iaf

Ett komplext maskineri med gröna och svarta detaljer, möjligen arbetsrelaterat verktyg eller utrustning, inomhus.
Skapa konto

• Verktygsväska öppen med Festool sladdlös sticksåg och tillbehör välorganiserade i skumplastinlägg. Användarmanual på locket.
    Skapa konto
Matti_75 Matti_75 skrev:
En tigersåg på gång.

[media]
ÄNTLIGEN!

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
richardtenggren
Tror ingen postat dessa, tigersågen blev väl dubbelpostad ;)
Trådlösa hörlurar och laddningsfodral på vit verktygslåda med Festool-logotyp, gröna detaljer, suddig bakgrund.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Putte G... och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Tror ingen postat dessa, tigersågen blev väl dubbelpostad ;)
[bild]
Coolt. Men är de inte misstänkt lika isotunes aware? Svart laddningsfodral med gröna trådlösa hörlurar, LED-indikatorer, modern teknologi för lyssning.
Skapa konto

• Gilla
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Viktorcloetta Viktorcloetta skrev:
Coolt. Men är de inte misstänkt lika isotunes aware? [bild]
Likt Vecturon är en rebrandad Fein SuperCut, så är det väl rimligt även här, tänkte att jag skulle leta upp vad de utgått från, så bra spaning! :)

Viktorcloetta Viktorcloetta skrev:
Coolt. Men är de inte misstänkt lika isotunes aware? [bild]
Många av Festools produkter är ju rebrandade från andra tillverkare, som exempelvis,
Wera, Pica, Fein

• Gilla
steffot och 1 till
  • Laddar…
Dammutsug på tigersåg verkar ju bra.

En sladdlös tigersåg från Festool på en arbetsbänk med spånskiva, fastklämd slang och träkloss.
Skapa konto

• Gilla
bulleribock och 3 till
  • Laddar…
Börjar ändå bli lite sugen på en CSC Sys 50. :D
Kan ju vara en rätt bra finlirarsåg när man har det trångt i snickarboa.

Men jag hade föredragit en med elsladd istället för batteri.
Klyvbredden känns lite väl snålt tilltagen kanske, men bör gå att jobba sig runt genom att vända materialet.
Och sen är den förstås oskäligt dyr! :crysmile:

• Gilla
Hobbyhantverkaren63 och 1 till
  • Laddar…
Nu ligger alla priser ute, lite smakprov.
Sänksåg med tillbehör på näthandel, gröna detaljer, grå bakgrund, prisangivelse, "NYHET" märkning, produktbilder, tillgänglig från maj.
Skapa konto
Batteridriven tigersåg, tillbehör, laddare, batterier, förvaringslåda, småbilder av användning, grå/grön, priser visas.
Skapa konto

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.