Jag tror att vi kan utgå från att den kommer att ha ett betydligt högre pris än motsvarande Bosch/Dewalt/Whatever.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Skulle kunna vara intressant, den stora är ju lite lätt seg att släpa med sig.

Hoppas verkligen inte att den blir "vettigt prissatt dock". Det brukar tyvärr bara betyda att det har snikats in på kvalitén. Jag tycker att Festool i allmänhet är prisvärt - för den kundgrupp man riktar sig till. Det fins ju redan gott om billigare alternativ, tycker Festool gör helt rätt i att göra bra grejor och ta bra betalt. I längden blir det billigt när grejorna håller och levererar.

• Gilla
agehall och 2 till
  • Laddar…
mattiasp skrev:
Jag tror att vi kan utgå från att den kommer att ha ett betydligt högre pris än motsvarande Bosch/Dewalt/Whatever.
Absolut, samtidigt vill jag ju gärna ha ett incitament för att köpa den mindre sågen istället för den större. Då jag inte tänkt släpa runt på den så är det inte smidigheten direkt en selling point för mig. Utan snarare om jag kan få den 2-3k billigare så skulle det kunna vara mer intressant än att köpa KS60 istället för KS120.

Hoppas inte dom lanserar fler produkter som Pro5 Ltd.
För då kan man lika gärna köpa whatever.....

Festool har produktlanseringar 3 gånger om året. Nästa infaller precis i början av nästa år. Produktinformation om kommande produkter släpps ca 1 månad innan.
Kan säga så mkt att ingen kommer bli besviken 😁

• Gilla
DeeP-1987 och 1 till
  • Laddar…
P
Dem har även gjort någon uppdatering på geringsvinkeln med..

Ingen laser på denna såg utan en lampa som genererar ett streck precis som Dewalts XPS sågar, kan undra lite om den är utbytbar mot laser för han höll i den ljusmodulen precis som att den va lätt avtagbar i filmen? eller om det nu bara va i demonstrations syfte :)

• Person använder en kapsåg med integrerad skugglinje för korrekt snitt, utan synlig laser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En person demonstrerar en geringssåg utan laser, med en synlig lampmodul för att markera såglinjen.
    Skapa konto
  • Person vid en kap- och gersåg med en ljusmodul som genererar en skärlinje på arbetsytor.
    Skapa konto
  • Person som använder en kapsåg med lampa för att skapa styrlinje på byggprojekt.
    Skapa konto
  • Person justerar geringsvinkeln på en kapsåg utan laser, men med ljusindikator för snittet.
    Skapa konto
  • Man demonstrerar en kap- och geringssåg i en verktygsbutik med fokus på sågens funktioner.
    Skapa konto
  • Person i arbetskläder presenterar en kapsåg på arbetsbänk i en verkstadslokal.
    Skapa konto
  • Geringssåg med uppdaterad geringsvinkel och lampa monterad på ett höj- och sänkbart underrede, bredvid en dammsugare.
    Skapa konto
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Riktigt smart att den kan ha sys1 som stöd.

Robert-san01 skrev:
Riktigt smart att den kan ha sys1 som stöd.
Ja, det är samma som med gamla kapexen. Och det är precis sådana saker som gör åtminstone mig glad.

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
fiskbuggaren skrev:
Ja, det är samma som med gamla kapexen. Och det är precis sådana saker som gör åtminstone mig glad.
Och där fick jag lära mig något nytt. :)

Masses skrev:
Festool har produktlanseringar 3 gånger om året. Nästa infaller precis i början av nästa år. Produktinformation om kommande produkter släpps ca 1 månad innan.
Kan säga så mkt att ingen kommer bli besviken 😁
Har dom utökat det nu? Har det inte alltid varigt som Apple två gånger om året bara? Jag hörde att det bara skulle vara två produktlanseringar nu efter nyår. Har du nått antal produktantal som kommer komma?

Hittade denna bilden på Instagram

Skärmklipp av Instagram-post med bild på Festool KS60 såg och dess detaljer samt text om tillgänglighet och pris.
Skapa konto

logic skrev:
Kanske inte riktigt klassat som verktyg men här är sannerligen något för Festoolfantaster - Julgranskulor i Festooldesign! De har ändå humor får man säga.

[länk]

Det var överkomligt pris för att vara Festool. Det bådar gott för kommande kapex :D

Hittade lite fakta om Kapex 60...

Tekniska specifikationer:

Strömförbrukning: 1200 W
Obelastad hastighet: 1300 - 3500 min-1
Sågklinga diameter: 216,00 mm
Sågdjup vid 90° / 90°: 305 x 60 mm
Sågdjup vid 45° / 90°: 215 x 60 mm
Lutning: 47/46°
Geringsvinkel: 60/60°
Mått (LxBxH): 661 x 475 x 430 mm
Anslutning Ø: 27/36 mm
Vikt: 17,80 kg
Sågdjup 60° / 90° (höger): 150 x 60 mm
Sågdjup 45° / 45° (vänster): 215 x 40 mm
Sågdjup 45° / 45° (höger): 215 x 20 mm

Leveransomfattning:HW universal sågklinga W 36, klämmor FSZ 120, monteringsverktyg , i kartong

Pris: Förmodligen dyr¨

Den var inte någon lättviktare direkt, 17,8 kg, den stora KS120 väger 21,5. Hade hoppats på en runt 13-15 kg så man inte drar för sig att bära runt den.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.