Vet inte om detta är lokalt eller rikstäckande men hursomhelst så verkar Bromma Järn ha kampanj på vissa av Festools maskiner. Bland annat PS400 för 4408 kr.
Känns som att jag är farligt nära att slå till........

http://www.brommajarn.se/catalog/10

Tyresö
Akta dej för att bli fast i "Festoolträsket" det leder lätt till att du får tvångstankar och börjar ge dina Festoolmaskiner en godnattpuss innan du kan somna. Sen kommer du bete dej som dom värsta "stridisarna" i lumpen, när det var vapenvård. Dom gav sitt vapen ett namn och pratade med det under tiden dom putsade. Varning...Varning!

Ha ha ha... ligger mycket i detta kan jag säga av (dyrköpt) erfarenhet...

Man blir som förälskad på nytt varje gång man köper någon ny maskin...

Tyvärr blir det ju ett gift, för mig började resan med en Rotex... Efter det har det varit en långsam vandring genom Festools utbud, men än är jag långt ifrån nöjd.
Mitt senaste "fix" skickades idag, snart kan jag hämta ut en Domino.

StyrmanBerg skrev:
Tyvärr blir det ju ett gift, för mig började resan med en Rotex... Efter det har det varit en långsam vandring genom Festools utbud, men än är jag långt ifrån nöjd.
Mitt senaste "fix" skickades idag, snart kan jag hämta ut en Domino.
Nu blev jag avis... den står som nästa på min lista tillsammans med en överhandsfräs.

För min del startade det med en Skruvdragare C12 och sen rann det bara på med...

Centrotec sortimentbox
Sticksåg PS300
Mängder av olika sortainers
Transportvagn för dessa
CMS med modul för sänksåg +tillbehör
2st TS55 sänksågar
4st skenor i olika längder
Dammsugare CTL Midi
Omrörare RW1000
Kapex KS120
Transportstativ och H+V-anslagsstöd till ovan
Sticksåg Carvex PS400
Skruvdragare CXS

Finns ju mycket mer man vill ha men svårt att välja vad som kommer näst... :rolleyes:

Jag har ett paket Festool pennor. :)

Tyresö
skalman1 skrev:
Jag har ett paket Festool pennor. :)

Du är redan i riskzonen.....låt inte "Festooldrogen" ta över ditt liv. Kämpa emot, tala med någon eller gå i samtalsterapi - det finns hjälp att ta sej ur.....

Nä det är nog lungt.
Jag har haft:
Festool C12
Centrotec 09 lådan
Djupanslag
+ massor med bits, bitshållare och annat.

Men allt åkte ut på tradera och har ersatts med annat. :)

Snyft !!!

Jag har INGA pennor !

Avundssjukan gör sig påmind igen och jag får rysningar i kroppen... ;)

haha!

Jag såg en festool tumstock på tradera för ett tag sedan, kanske hade varit något för dig Paul... ;)

Tyresö
Kan inte låta bli att göra ett avbräck i tråden....

Är det bara jag som upplever att, alla på byggen som använder Festoolmaskiner, även använder Lbradors kritstrecksrandiga eller kamuflagefärgade snickarbyxor - givetvis alltid nytvättade. Dom är dessutom väldigt fåfänga med hårgele och dom kan inte gå förbi en spegel utan att spänna överarmsmusklerna för att se hur ljuset i lokalen skapar en silhuett över muskeln - givetvis gör dom likadant på gymet, fast då med magrutorna.
Deras firmabil - alltid nytvättad - är alltid minst en Dodge RAM 1500, Nissan Titan eller Toyota Tundra....

Ni förstår säkert min poäng....Är det bara jag som upplever Festoolfanatiker på det viset ?
- kan tilläggas att jag menar byggen i Stockholm.

clain skrev:
haha!

Jag såg en festool tumstock på tradera för ett tag sedan, kanske hade varit något för dig Paul... ;)
Ja fy fan... den skulle man ju haft tag i... :p

Tyresö skrev:
Kan inte låta bli att göra ett avbräck i tråden....

Är det bara jag som upplever att, alla på byggen som använder Festoolmaskiner, även använder Lbradors kritstrecksrandiga eller kamuflagefärgade snickarbyxor - givetvis alltid nytvättade. Dom är dessutom väldigt fåfänga med hårgele och dom kan inte gå förbi en spegel utan att spänna överarmsmusklerna för att se hur ljuset i lokalen skapar en silhuett över muskeln - givetvis gör dom likadant på gymet, fast då med magrutorna.
Deras firmabil - alltid nytvättad - är alltid minst en Dodge RAM 1500, Nissan Titan eller Toyota Tundra....

Ni förstår säkert min poäng....Är det bara jag som upplever Festoolfanatiker på det viset ?
- kan tilläggas att jag menar byggen i Stockholm.
Ha ha ha...

Jag vet inte ens vad Lbradors är för något och jag skulle aldrig i livet satt på mig varken kritstrecksrandiga eller kamuflagefärgade byxor... haha
Hårgelé gör ingen nytta då jag sällan har mer än 2mm hår på skallen...
Överarmsmusklerna är inte mycket att skryta med och rutorna försvann för många år sedan...och något gym har jag aldrig tid att besöka... haha
Bilen försöker jag hinna med att tvätta av på fredagarna då jag anser detta vara ett ansikte utåt men jag får nöja mig med en Nissan Primastar...

MEN...
...jag huserar inte på byggen & absolut inte i Fjollträsk heller så jag klarar mig nog. ;):rolleyes:

Tyresö
Herregud säger jag bara...

Men det måtte vara ett fenomen i Fjollträsk för jag har då aldrig sett något liknande härnere i södern...

Kanske därför hantverkarna tar så mycket mer betalt däruppe med... ;)

Hehe men jag är redan fast i träsket. Tanken var bara att uppgradera från PS300...
Frågan är dock om Carvex är verkligen så mycket bättre än PS300 att det motiverar prisskillnaden även för den mest inbitne festoolanhängare?
Sen själva paketet, ser nu att Festool sänkt priserna för Carvex, då den i grundutförande går för strax under 4000 kr. Är detta ett bra paket? Innehåller ju trots allt en del "nödvändiga" tillbehörer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.