B Bomba skrev:
Kör en CTL 26 och Àr nöjd. Mest nöjd Àr jag med bluetooth startaren pÄ slangen. Den sÀtter verkligen guldkant pÄ tillvaron.
IngÄr den numera? Jag köpte den extra men den Àr ju lÀtt vÀrd pengarna.

Enligt festool sĂ„ ”passar” inte de vanliga slangarna pĂ„ auto clean. NĂ„gon som testat en ”vanlig” slang pĂ„ en AC?
(Hittar ingen lÀngre Àn 3,5m som passar för AC)

Hittade det hÀr pÄ en sida. Vet inte om det betyder att andra slangar inte fungerar?

“Featuring an RFID chip, the hose has automatic suction hose detection. It communicates the hose diameter on connection to a compatible Autoclean extractor, in order to ensure correct suction adjustments.”

Stefan N Stefan N skrev:
IngÄr den numera? Jag köpte den extra men den Àr ju lÀtt vÀrd pengarna.
Nej det gör den inte.

Jag köpte ocksÄ den extra. Man blir glad varje gÄng man trycker pÄ den.

L Lovan83 skrev:
Enligt festool sĂ„ ”passar” inte de vanliga slangarna pĂ„ auto clean. NĂ„gon som testat en ”vanlig” slang pĂ„ en AC?
(Hittar ingen lÀngre Àn 3,5m som passar för AC)

Hittade det hÀr pÄ en sida. Vet inte om det betyder att andra slangar inte fungerar?

“Featuring an RFID chip, the hose has automatic suction hose detection. It communicates the hose diameter on connection to a compatible Autoclean extractor, in order to ensure correct suction adjustments.”
Det var sÄ jag med förstod det, sÄ det blev en utan:)

S sinuslinus skrev:
Köp.

PÄ jobbet har vi en med AC som Àr kopplad till en slipmaskin som bara slipar lack och fÀrg. NÀr pÄsen Àr full (100% slipdamm)sÄ Àr filtret rent. Sjukt effektiv filterrengöring.
Vet du om den funkar med vanliga slangar eller bara AC slangarna?

S
Det dÀr verkar vara nÄgot nytt pÄhitt. De dammsugare vi har pÄ jobbet sÄ stÀller man in slangdiametern med ett vred.
De Àr köpta för 3-4 Är sen.

• Gilla
Lovan83
  • Laddar…
S
Ser ut sÄ hÀr. De som sÀljs nu verkar inte ha sÄ mÄnga vred.

• Kontroller och vred pĂ„ en Festool CTM 26 E AC, dammig och anvĂ€nd, med flera instĂ€llningsalternativ och ansluten strömkabel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S sinuslinus skrev:
Ser ut sÄ hÀr. De som sÀljs nu verkar inte ha sÄ mÄnga vred.
Det verkar vara vredet för att stÀlla in slangdiametern som saknas pÄ de nya. Kanske dÀrför de vill ha speciella slangar med RFID chip i de nya.
Tack för bilden!

Efter lite mer sökande sÄ verkar det som att det finns kopplingar att köpa med RFID chip för att AC ska fungera. DÄ kan man köpa valfri slang om man inte hittar en fÀrdig.
Dock verkar det som att de har bytt pĂ„ ”alla” slangar för nu finns det massor med slangar att köpa som passar. NĂ€r jag tittade senast var det bara nĂ„gon enstaka.

Koppling:

https://www.festool.se/tillbehoer/d...utningsmuffar/204920---d36-dag-asctr#Översikt

Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.