Man upplever det inte själv som ett problem. På något sätt kan man finansiera och motivera ett Festoinköp. Det svåra är att övertyga sin äkta hälft och att övertyga barnen att man inte alls behöver någon ny dator/TV-spel/leksaker/kläder/mat. Det är inte sällan jag hör mig själv säga "..jaså, den..? den maskinen har jag haft länge...Dyr? Näe den har jag lånat från jobbet..."
Välkommen till Festoolträsket! Snart kommer Domino:n!
Välkommen till Festoolträsket! Snart kommer Domino:n!
Joooonasss...... du behöver en sänksåg också..... och en styrskena eller två.....
Skulle det inte sitta fint med en liten sticksåg också?
Hur ska det annars gå med huset. Utan riktiga verktyg ramlar det nog omkull snart.
Kan du ha sänksågen hemma om ett par veckor så kanske jag kan låna den av dig.
Skulle det inte sitta fint med en liten sticksåg också?
Hur ska det annars gå med huset. Utan riktiga verktyg ramlar det nog omkull snart.
Kan du ha sänksågen hemma om ett par veckor så kanske jag kan låna den av dig.
Tyvärr Mathias... :'(
Det blir nog svårt att få igenom det i högre instans om du förstår hur jag menar...
Fast jag skulle väldigt gärna ha en lagom tills det är dags att lägga parkett... Fast det lär ju dröja... En handöverfräs vore inte fel häller när sponten skall fräsas i parketten... Hur ska jag lyckas med den förhandlingen... [smiley=undecided.gif]
/Jonas
Det blir nog svårt att få igenom det i högre instans om du förstår hur jag menar...
Fast jag skulle väldigt gärna ha en lagom tills det är dags att lägga parkett... Fast det lär ju dröja... En handöverfräs vore inte fel häller när sponten skall fräsas i parketten... Hur ska jag lyckas med den förhandlingen... [smiley=undecided.gif]
/Jonas
Akta er för Festools TJOCKA katalog med alla deras grejor... ;D Kostade mig 16000 att titta i den nu före jul men så finns det å andra sidan många suveräna Festoolmaskiner i garaget numera! Jag säger bara det att deras sänksåg med skenor, basis plus bordet med tillbehör och den nya C12 skruvdragare är suveräna.
Men för sjutton angående er äkta hälft ni får ju ALDRIG visa vad sakerna kostar! Då kan ju det bli prejudikat inför framtiden och då går dom ju aldrig med på att ni köper verkyg igen någonsin eftersom en sketen skruvdragare kostar som en mindre utlandsresa och jag vet i alla fall vad min äkta hälft skulle välja.... Eller så kanske ni lyckas övertyga dom om att Festool priserna är vad såna här grejor kostar men då måste ni förstås få henne att blunda i byggvaruhuset och så fort hon ser ett reklamblad från Bosch!!!! ;D ;D ;D
Men för sjutton angående er äkta hälft ni får ju ALDRIG visa vad sakerna kostar! Då kan ju det bli prejudikat inför framtiden och då går dom ju aldrig med på att ni köper verkyg igen någonsin eftersom en sketen skruvdragare kostar som en mindre utlandsresa och jag vet i alla fall vad min äkta hälft skulle välja.... Eller så kanske ni lyckas övertyga dom om att Festool priserna är vad såna här grejor kostar men då måste ni förstås få henne att blunda i byggvaruhuset och så fort hon ser ett reklamblad från Bosch!!!! ;D ;D ;D
Min äkta hälft vet redan om att Festoolmaskinerna kostar skjortan. Strax före jul sa hon "Nästa gång du skall köpa en Festoolmaskin, är det väl bättre att jag tar den på firman? De är ju ganska dyra.." Tyvärr har jag inte kommit på vad jag behöver, och som jag kan motivera för henne. Är hon bara listig, tror ni?
Produkter som diskuteras i tråden