Men det är ju enklare än så. TS55 räcker för Helikopters ändamål. Det var väl inte tal om 45 grader från början?

/Micke

BobTheBuilder skrev:
Men det är ju enklare än så. TS55 räcker för Helikopters ändamål. Det var väl inte tal om 45 grader från början?

/Micke
Men det är ju ganska cool...? Eller?

Var och kände lite på apparaterna på lunchen igår, och fick den tjockaste katalog jag någonsin sett - räcker ett par kvällar.

Spontant kändes redan TS 55 lite tung, och 75 måste man väl vara två för att lyfta? Skenan är ganska bred också, men man känner och förstår att det är proffsgrejor.

Om man skulle falla till föga, är vi ense om att Lindarns webbshop har bästa priset för stunden?

Hej!!

Jag har själv en Festool sänksåg som heter AT 65 med styrskenor. Är jättenöjd med denna.
Nog med det, jag ville egentligen bara tipsa dig om att det finns en som säljer sin TS 55 på blocket.
Kanske kan vara nå´t, om du inte redan har köpt en, förstås.
/zajter

PelleE>Tja, jag använder en gammal vinkelprofil i aluminium som jag låter sågen gå emot och det funkar bra. För perfekta snitt så krävs det nästan en Festo eller en jäkligt stor, bra och korrekt inställd justersåg. Å andra sidan är inte en Festo 55'a byggd för att misshandlas som man gör med en handcirkelsåg på byggen. Den är för precisionsjobb, inget annat.

/Kent

Festo'n är byggd på ett helt annat sätt med mycket genomtänkta detaljer, helheten med skenan gör att snitten kommer _exakt_ där man förväntar sig med _exakt_ rätt djup och ett splitterfritt snitt.

Svårt att förklara men jämför med att köra långt i en modern bil kontra en gammal 240'a, man kör bekvämare och säkrare men det är klart, bägge tar sig fram... På autobahn har man dessutom resureser att dra på med en modernare bil medan 240'an skakar*s*

Tror du bör prova Festo'n vid tillfälle, jag vet ingen som inte blivit imponerad *ler*

/Kent

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.