21 111 läst · 53 svar
21k läst
53 svar
Felmonterad "underlagsduk" ?
:screwy:
ehhh....
En sådan byggare förstör ju för alla andra som anstränger sig lite i sin strävan efter att göra saker riktigt och korrekt, att en besiktningsman sedan godkänner sådan skit tyder starkt på någon sorts jäv, är de släkt??? Eller så har de suttit i samma bur på ap-avdelningen på kolmården en gång i tiden...
ehhh....
En sådan byggare förstör ju för alla andra som anstränger sig lite i sin strävan efter att göra saker riktigt och korrekt, att en besiktningsman sedan godkänner sådan skit tyder starkt på någon sorts jäv, är de släkt??? Eller så har de suttit i samma bur på ap-avdelningen på kolmården en gång i tiden...
Det var jag med, men han hade väl försökt hävda sig på sitt sätt Men han är ute ur leken och jag ska trycka på så han inte kan fortsätta som besiktningsman.
ska ringa fastighetschefen i kommunen han brukar göra mycket jobb åt och se till så han inte får ett till
ska ringa fastighetschefen i kommunen han brukar göra mycket jobb åt och se till så han inte får ett till
Än har de inte börjat med taket men det är på gång, jag skulle få välja plåtslagare men när jag gjorde det så hitta byggfirman en annan kille från ett företag i närheten, ringde upp företaget (som även varit hemma hos mig och räknat på jobbet två veckor innan) och det hade hade inte hört något ifrån byggfirman om att de beställt en plåtslagare......
Hur gick det med taket?
Tror detta är fortsättningen:
https://www.byggahus.se/forum/threa...aert-att-ga-till-domstol.249949/#post-2162621
https://www.byggahus.se/forum/threa...aert-att-ga-till-domstol.249949/#post-2162621
Det slutade med att de lämnade huset och ej återkom, firman som murade skorstenen blev också en följetång som slutade med att de avvecklade sin firma och startade en ny, det blev dock tätt till slut, sedan sålde vi huset 2017.Lindgrenski skrev:
Besiktningsman nr 2 kämpade på med att försöka kräva mig på pengar länge, hotade med kronofogden men han fick inte ett öre.
Gött att man kunnat lämna detta bakom sig, nästa gång lägger jag om taket själv
Produkter som diskuteras i tråden