4 703 läst · 34 svar
5k läst
34 svar
Felmonterad köksfläkt i hyresrätt?
Ja just, jag uppfattade det som att skåpsidorna tillhörde skåpen på sidorna...Paul-Staffanstorp skrev:Vad ??
Om man sågar av skåpssidorna strax under hyllplanet som kryddorna står på så håller skåpet väl visst det ihop...
Med hyllan som botten så att säga.
Sen skruvar man fläkten upp i skåpssidorna.
OM man nu vill ändra det från originalet som är precis enligt bilden men där det dock saknas en täckfront över fläkten.
Byggveteran
· Åland
· 2 035 inlägg
Det skall vara minst 50 cm mellan fläkt uk samt spis. För övrigt får man inte koppla en köksfläkt till ventilationskanalen i hyreshus! Enbart kolfilterr godtas. Klantig installation. Montera kolfilterfläkt och byt ut ena skåpet.
Renoverare
· Skåne
· 8 523 inlägg
Så kan du inte säga för det är ju olika höjder på olika fläktar och olika regler i olika hus.S seniorkonsult skrev:
S seniorkonsult skrev:
ja precis för på den fläkten är det 40cm som gäller till elspis. Och fö bor jag själv i hyreshus med egen kanal.Paul-Staffanstorp skrev:
Byggveteran
· Åland
· 2 035 inlägg
Byggveteran
· Åland
· 2 035 inlägg
Byggveteran
· Åland
· 2 035 inlägg
monterade fö en kamin för ngt år sedan och då sotarn inte ville godkänna väggenomföringen då det var för nära brännbart så tog vi fram tillverkarens riktlinjer och sotarn godkände utan problem. Så det känns som om brandskyddet baseras på tillverkares rekommendationer??S seniorkonsult skrev:
Byggveteran
· Åland
· 2 035 inlägg
Renoverare
· Skåne
· 8 523 inlägg
Jisses vad trött jag blir på folk som tjafsar och envisas utan att ha torrt under fötterna.
Jag har jobbat med kök i över 15års tid och har koll...
Jag har jobbat med kök i över 15års tid och har koll...