Hej!
Jag gjorde en tidigare tråd för någon vecka sen men bilden försvann och jag kan inte ändra i den av någon anledning. Hoppas det fungerar att jag gör en ny här.
Jag kontaktade en rörmokare angående vår golvbrunn och han sa att hela badrummet behöver rivas upp och bytas ut pga denna. Kan det stämma?
OBS, det är jord och smuts som ligger vid brunnen just nu. Strunta gärna i allt det 😅
Tack!
Jag gjorde en tidigare tråd för någon vecka sen men bilden försvann och jag kan inte ändra i den av någon anledning. Hoppas det fungerar att jag gör en ny här.
Jag kontaktade en rörmokare angående vår golvbrunn och han sa att hela badrummet behöver rivas upp och bytas ut pga denna. Kan det stämma?
OBS, det är jord och smuts som ligger vid brunnen just nu. Strunta gärna i allt det 😅
Tack!
Avloppet rinner som det ska, men det är svårt att göra rent. Det är en funkisbostadsrätt från 1949. Ingen aning när det här gjordes om, de tidigare ägarna är döda. Stambyte 2004useless skrev:
Det ser ut som att vattenlåset inte går att öppna pga. att nån klåpare har spacklat fast det... Jag hade ju försökt knacka bort spacklet som sitter i vägen innan jag drog igång ett byte av hela badrummet.
Problemet är att det är bostadsrätt vilket gör att du kan bli skyldig vid ev. läckage.
Problemet är att det är bostadsrätt vilket gör att du kan bli skyldig vid ev. läckage.
En vaskrensare fixar allt som oftast att rengöra vattenlåsen rätt så bra om man pumpar ordentligt och löpande fyller på med nytt vatten medan man pumpar.
Men jag hade försökt knacka loss spacklet ändå, det är ju enklare om man kan lyfta ur det. Spacklet har ju ingen funktion där det ligger.
Men jag hade försökt knacka loss spacklet ändå, det är ju enklare om man kan lyfta ur det. Spacklet har ju ingen funktion där det ligger.
Ser ut som vattenlåset skall vara demonterbart, men någon har lagt fästmassa eller liknande över. Känner ej igen denna typ av brunn och hur klämringen sitter.
Om stambyte utförts borde brf ansvarat för denna samt slutkontroll.
Om stambyte utförts borde brf ansvarat för denna samt slutkontroll.
Ta en liten mejsel och ta bort fixet som ligger innanför klämringen. Du borde då kunna öppna vattenlåset. Var försiktig så du inte har sönder plasten. Om du känner dig osäker så ta dit en annan VVS:are som hjälper dig att ta bort fixet.
Fast det kan ju inte vara så att den aldrig rensats på 20 år? låter orimligt. jag chansar på att någon har försökt täta för avoppslukt efter att inte ha lyckats få tillbaka vattenlåset efter en rensning.