Martin_B
degas skrev:
Tycks ju komma en ny Gop snart som kan ha verktygsösa byten.
Var har du fått denna information och vad mer vet du om detta?

• Gilla
rein85viss
  • Laddar…
Martin_B
degas skrev:
Kolla in den här länken:
[länk]

Du ser en bild på sid 2.
Nu hittade jag den! Där ser man :) COOLT! "GOP 300 SCE"

Redigerat:
Martin_B
Ja då är det en 300-wattare på väg, tillgänglig fr.o.m 1:a oktober.
Undrar vad prislappen kommer att landa på den. De kan ju gärna inte höja den så mycket mer än nuvarande, för annars kommer folk bara att välja Fein'en istället!

XL Bygg säljer GOP 250 för 1595 hela november. Med prisgaranti blir det typ 1400 kr på Bauhaus och 1440 på Hornbach.

Varken Bauhaus eller Hornbach säljer blå Bosch.
Hornbach har dock någon enstaka maskin, typ borrhammare från blå Bosch men aldrig sett GOP 250 där.

End skrev:
Varken Bauhaus eller Hornbach säljer blå Bosch.
Hornbach har dock någon enstaka maskin, typ borrhammare från blå Bosch men aldrig sett GOP 250 där.
I Botkyrka fanns i alla fall en hyllsektion med blå.

trattalask
Samma sak med hornbach på stora bernstorp/Malmö. Inget jätteutbud, men lite blå bosch har dom.

Tobas skrev:
Samma sak med hornbach på stora bernstorp/Malmö. Inget jätteutbud, men lite blå bosch har dom.
Samtliga blåa Boschverktyg påstås ingå i deras beställningssortimentet. Med 2 veckors leveranstid verkar man kunna få det mesta tydligen. Har inte testat själv, men detta var iaf vad deras försäljare sa till mig.

pyro skrev:
Samtliga blåa Boschverktyg påstås ingå i deras beställningssortimentet. Med 2 veckors leveranstid verkar man kunna få det mesta tydligen. Har inte testat själv, men detta var iaf vad deras försäljare sa till mig.
Talade med en säljare på Hornbach häromdagen om någon Boschsåg. Han kollade i datorn och ringde kollegor och kom fram till att deras prisgaranti gäller deras beställningssortiment vilket är större än vad som finns i butik men inte inkluderar alla blå maskiner. De kunde ta hem även saker utanför beställningssortimentet men då utanför prisgarantin.

På Bauhaus finns den på webben så då borde man väl kunna beställa i butik med prisgaranti?

anden2000 skrev:
De kunde ta hem även saker utanför beställningssortimentet men då utanför prisgarantin.
Du säger vaaad? De kan beställa hem det du vill ha, men utanför beställningssortimentet? Springer killen iväg och stjäl hos grannbutiken eller?

P
Har använt den lite på jobbet. Den funkar fint. I övrigt är det ingen skillnad på den och den gamla vi har liggandes i plåtlåda. Den sågar/skär lika bra, det som är plus är snabbfästet (igen aning om hur länge det funnits) och att man slipper en utsliten skruv som släpper ibland. Men som sagt, den gamla skulle nog plats på antikrundan.

Idag på byggmässan tittade jag på Festool Vecturo:
http://leza.be/uploads/product/pdf/VECTURO.pdf

Personalen i montern erkände utan omsvep på min fråga att detta är en Fein, som har försetts med Festools färger och logga. Men de har även lagt till anslag som gör att man kan hålla maskinen stabilt mot det som ska sågas, och därmed få bättre precision. Såg användbart ut.

Jag frågade om man kan köpa anslagen som reservdelar och sätta dem på min befintliga Feinmaskin, och svaret blev att det troligtvis fungerar. Får kika närmare på det när Festools variant kommer ut i butik, senare i vår om jag förstått rätt.

Mot slutet av den här tråden finns en demofilm av Vecturo:
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/210671-festool-nya-verktyg-2013-a-4.html

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.