Jag skulle vilja ha något som gör det tydligare att ett citat är längre än de två rader som visas.

Den lilla pilen uppe till höger är lätt att missa och tolkar jag mer som en "meny"-knapp.
Kanske kan placera den nere till höger istället?
Kanske någon visuell indikator längs med hela nedankant på citatet?
 
hsd
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag skulle vilja ha något som gör det tydligare att ett citat är längre än de två rader som visas.

Den lilla pilen uppe till höger är lätt att missa och tolkar jag mer som en "meny"-knapp.
Kanske kan placera den nere till höger istället?
Kanske någon visuell indikator längs med hela nedankant på citatet?
Jag tycker att den funktionen är bra som den är
I början undrade jag men nu gillar jag utförandet :)
 
Redaktionen får kanske göra "Så här fungerar det" sida, så både gamla och nya medlemmar förstår var och hur man navigerar sig fram.
 
För att avsluta veckan med ett litet positivt omdöme till:

Det här tyckte jag var riktigt trevligt och informativt (y)
Skärmdump av ett foruminlägg med en användare som uttrycker uppskattning för funktioner som notiser och gillningar.

Att snabbt och lätt kunna se om man blivit citerad, fått några "gillningar", eller några moderator-åtgärder.

Och inte bara få dessa trista meddelande om att "du har fått en varning" :p
 
  • Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
K
Säkert vart uppe tidigare men...
Men går det att få att notiser att kvitteras automagiskt om man besöker en tråd notisen handlar om? Som det är nu måste jag gå in på notiser för kvittera, även om jag redan läst inlägget i tråden.
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
RilleRock
K KjellTimell skrev:
Säkert vart uppe tidigare men...
Men går det att få att notiser att kvitteras automagiskt om man besöker en tråd notisen handlar om? Som det är nu måste jag gå in på notiser för kvittera, även om jag redan läst inlägget i tråden.
+666 på den.
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
M
Jag skulle vilja ha menyraden för forumet både längst upp och längst nere på sidan. Det är irriterande att behöva scrolla hela vägen upp efter varje tråd jag tittat i!
Menyraden för ett forum med kategorier som Forum, Senaste, Aktivitet, Deltagit, och andra forumverktyg.
 
Menyraden är väl kvar i överkant även om man skrollar ner på sidan? Iallafall för mig.
 
Saknar / kan inte hitta knappen obesvarade inlägg, är den borttagen. Synd isf.
 
useless useless skrev:
Menyraden är väl kvar i överkant även om man skrollar ner på sidan? Iallafall för mig.
Jo men inte "senaste", "deltagit" osv. Då måste man scrolla upp igen.
 
Dalbotant Dalbotös skrev:
Jo men inte "senaste", "deltagit" osv. Då måste man scrolla upp igen.
Jag har den iaf synlig i överkant hela tiden. (Android 6 och Chrome)
 
M
useless useless skrev:
Menyraden är väl kvar i överkant även om man skrollar ner på sidan? Iallafall för mig.
Jag menar den vita menyraden som innehåller "Forum Senaste Aktivitet Deltagit,..." och inte den gröna med Byggahus-loggan på. Jag har testat med Opera, Firefox, Chrome och Edge på Windows 10.
 
larsbj larsbj skrev:
Jag har den iaf synlig i överkant hela tiden. (Android 6 och Chrome)
På plattan funkar det men inte på datorn. För mig då, verkar vara olika hur det funkar. Windows 10 + Chrome.
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
På Firefox i Android funkar det också.
 
Hemmakatten
Min menyrad med Senaste, Deltagit mm ligger också kvar synlig även om jag scrollbar ned i texten

Android-mobil
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.