Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Krångligare på vilket sätt?
T.ex att tidigare så fanns rullmenyn i överkant redan från start. Nu får jag först fram den efter att ha tryckt på forum under de 3 korvarna
Jag tycker överlag att den gamla sidan var smidigare
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
R reez skrev:
Finbs något sätt att läsa senaste inläggen som tidigare utan att det automatiskt kommer till nya trådar i "sökningen" ? Enormt irriterande
Förstår inte riktigt hur du menar med att det kommer till nya trådar i sökningen. Det gjorde det väl tidigare också? Menar de i mobilen eller på datorn?
 
D09 D09 skrev:
När man får en notis t ex någon har svarat i en tråd. Går man via notisen så kommer man till rätt sida men får scrolla ner till sista.

Hjälp en gammal man att reda ut det ;)

Har för mig att förr så fick man det senaste överst.
När man klickar på notisen så ska man komma direkt till det inlägg som notiser avser. Gör den inte det för dig?
 
D09
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
När man klickar på notisen så ska man komma direkt till det inlägg som notiser avser. Gör den inte det för dig?
Nope. Kommer överst i raden på tråden men på sista sidan.

( använder appen/ iPhone )
 
Hmm.. ytterligare en bugg i appen. Mobilsajten är stabilare. Vi kommer lansera nya appar men inte förrän vi fixat och förbättrat sajten.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Förstår inte riktigt hur du menar med att det kommer till nya trådar i sökningen. Det gjorde det väl tidigare också? Menar de i mobilen eller på datorn?
Jag tror reez menar detta:

Förr fick man upp en lista över de senaste trådarna. Då kunde man i lugn och ro gå ner i de trådar som såg intressanta ut, läsa igenom dem och sedan backa tillbaks till senaste-listan som då såg ut precis som när man lämnade den bortsett från att tråden man just läst inte längre var i fetstil.

Jag har inte kollat hur det är nu, men det låter som att.listan uppdateras även när man backar. Att den ändras om man trycker "senaste" när man läst klart en tråd är däremot självklart...
 
S sunqan skrev:
Jag tror reez menar detta:

Förr fick man upp en lista över de senaste trådarna. Då kunde man i lugn och ro gå ner i de trådar som såg intressanta ut, läsa igenom dem och sedan backa tillbaks till senaste-listan som då såg ut precis som när man lämnade den bortsett från att tråden man just läst inte längre var i fetstil.

Jag har inte kollat hur det är nu, men det låter som att.listan uppdateras även när man backar. Att den ändras om man trycker "senaste" när man läst klart en tråd är däremot självklart...
Och jag kör mobilsajten...
 
I mobilsajten uppdateras inte listan när du backar tillbaka, inte heller i iphoneappen, men i iphoneappen scrollar den tyvärr högst upp när man backar tillbaka. Ytterligare en bugg i iphoneappen. Kanske är det det han menar.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
I mobilsajten uppdateras inte listan när du backar tillbaka, inte heller i iphoneappen, men i iphoneappen scrollar den tyvärr högst upp när man backar tillbaka. Ytterligare en bugg i iphoneappen. Kanske är det det han menar.
Jo, listan uppdateras... Har just testat. Men det verkar lite slumpmässigt. En tråd låg t.ex kvar överst i listan med 27minuter som tid, men det dök upp nya "3minuter" under. Efter ett par lästa trådar till föravann 27minutarn och nya trådar låg först. Lite knepigt.
 
Har nu gjort mitt första inlägg med bilder i den nya siten. Fungerade bra och den nya bildinladdningen var ett lyft (y). Trodde jag skulle sakna förhandsgranskningen men när man nu såg bilderna bättre i editorn så gick det bra ändå.

Saknar några bilder i min mastodonttråd, rapporterade inläggen och hoppas ni hittar den felade länken.
Annars kanske jag kan ladda upp dom på nytt och redigera inläggen.
 
S sunqan skrev:
Jag tror reez menar detta:

Förr fick man upp en lista över de senaste trådarna. Då kunde man i lugn och ro gå ner i de trådar som såg intressanta ut, läsa igenom dem och sedan backa tillbaks till senaste-listan som då såg ut precis som när man lämnade den bortsett från att tråden man just läst inte längre var i fetstil.

Jag har inte kollat hur det är nu, men det låter som att.listan uppdateras även när man backar. Att den ändras om man trycker "senaste" när man läst klart en tråd är däremot självklart...
Precis så, backar man tillbaks efter att ha läst en tråd kommer man till en ny sökning över senaste, inte som tidigare till samma sökning. Detta gäller webbplatsen via mobilen, vet ej hur det är på datorn. Går detta att återställa?
 
Jag saknar bildrutan med "Fråga experten" Nu är det dolt under "Fler" i det gröna fältet och blir inte lika stor påminnelse att någon expert har skrivit något.
 
mattetvilling mattetvilling skrev:
Saknar några bilder i min mastodonttråd, rapporterade inläggen och hoppas ni hittar den felade länken.
Annars kanske jag kan ladda upp dom på nytt och redigera inläggen.
Nu är bilderna i dom rapporterade inläggen fixade.
 
  • Gilla
mattetvilling och 1 till
  • Laddar…
R reez skrev:
Precis så, backar man tillbaks efter att ha läst en tråd kommer man till en ny sökning över senaste, inte som tidigare till samma sökning. Detta gäller webbplatsen via mobilen, vet ej hur det är på datorn. Går detta att återställa?
Nyss var de tre första i senastelistan 54m 1h och 10d. Sen gjorde jag refresh..
Nästa gång får jag väl försöka med ett screenshot eller två
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.