Fury Fury skrev:
Ett alternativ kanske: [länk]
Med vidarekoppling till mobil vid ej svar...
Jag har läst om den tjänsten, men det enda det verkar vara är en mobiltelefon (Doro 7001H) med tillhörande abonnemang? Typ samma sak som Noabe-telefonen i mitt första inlägg förutom att Doron lider av problemet att den kommer att tappas bort.
 
A
useless useless skrev:
Ja, videosamtal är trevligt men det löser inte grundproblemet. Eftersom det inte gick att lära sig fjärrkontrollen till nya TV'n så tror jag inte någon ny teknisk pryl eller app skulle funka.
Jag känner exakt igen problemen, så hittar ni en bra lösning, så är jag extremt nyfiken.

Mammas telefon är ständigt borta, avstängd, ljudlös eller urladdad och är den inte det, så är laddaren borta.
 
Fury
useless useless skrev:
Jag har läst om den tjänsten, men det enda det verkar vara är en mobiltelefon (Doro 7001H) med tillhörande abonnemang? Typ samma sak som Noabe-telefonen i mitt första inlägg förutom att Doron lider av problemet att den kommer att tappas bort.
Det går att koppla ihop med en vanlig stationär telefon. Se citatet nedan från Telias sida:
"Behöver jag byta telefon?
När du skaffar hemtelefoni via mobilnätet hos Telia medföljer telefonen Doro 7001H som är anpassad för samtal via mobilnätet. Doro-telefonen har även stöd för wifi-samtal (wifi-calling).
Vill du ändå behålla dina fasta telefonapparater, behöver du köpa till en mobil router som kopplas till ditt första telejack, där dina övriga jack och telefoner ansluter till hemtelefoni via mobilnätet."
 
Fury Fury skrev:
Det går att koppla ihop med en vanlig stationär telefon. Se citatet nedan från Telias sida:
"Behöver jag byta telefon?
När du skaffar hemtelefoni via mobilnätet hos Telia medföljer telefonen Doro 7001H som är anpassad för samtal via mobilnätet. Doro-telefonen har även stöd för wifi-samtal (wifi-calling).
Vill du ändå behålla dina fasta telefonapparater, behöver du köpa till en mobil router som kopplas till ditt första telejack, där dina övriga jack och telefoner ansluter till hemtelefoni via mobilnätet."
Ja, men istället för den 'routern' kan jag köpa vilken SIP-adapter som helst och ringa via IP-telefoni från den gamla fasta telefonen. Enda fördelen med Telias paket är att jag får en Doro-mobil på köpet och kan använda det gamla fasta telefonnumret.

Jag förstår fortfarande inte varför Telia kallar det hemtelefoni när det är ett vanligt mobilabbonemang med tillhörande telefon om man inte köper till extra tjänster och hårdvara.
 
Jag har en 4g router från Tele2 som hade fast telefon. Alltså en telefoningång med deras "hemnummer" där den fasta telefonen var inkopplad direkt i routern. Men som sagt, det finns ju flera alternativ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.