2 186 läst · 17 svar
2k läst
17 svar
Fasadbrädor börjar mjukna nedtill, kommande försäljning
Att byta fasad är ju en annan kostnad, samt ett helt annat jobb som inte det finns tid till nu om jag inte ska hyra in en firma. Eftersom tiderna inte har varit de bästa att sälja i och huset snart ska säljas, vet jag inte hur mycket jag får tillbaka på detMultiMan skrev:Nej, det funkar inte att måla över det som är ruttet, som jag redan skrivit. Du får måla det friska så det håller sig och låta det andra vara tills det lagas.
Får du inte in pengar på försäljningen eller skänks huset bort? Du måste väga fördelar med att sälja ett friskt hus eller ett där köparna ser uppenbart bristande underhåll.
Med tanke på att brädorna inte är målade hela vägen ner så har de sugit i sig fukt utan problem och krupit uppåt i godan ro.
Du kan göra som du nämnt att kapa bort det ruttna nederst och ersätta med nytt trä men olja och måla dem ordentligt så att vattnet inte sugs in igen.
Du kan göra som du nämnt att kapa bort det ruttna nederst och ersätta med nytt trä men olja och måla dem ordentligt så att vattnet inte sugs in igen.
Tack, det får nog bli den lösningen. Ska lägga om trallen på altanen, och se till att det blir ordentligare gjort.Luc Reiner skrev:
Liknande trådar
-
Dränera under altan *obs nybörjare*
Grund & Markarbeten -
Grind konstruktion - Hur högt kan jag gå? (nybörjare)
Trädgård allmänt -
Bygga altan tips nybörjare, kan inget om att bygga.
Byggmaterial & Byggteknik -
Hjälp en nybörjare förstärka träbjälklag i badrum. Bilder finns
Badrum -
Elementsus nu när det börjar bli varmt ute
Värme allmänt