EddieHansson
Huddingebo Huddingebo skrev:
Blir det inte jobbigt om man behöver byta toastolen då? Utan att skada klinkersen?
Eller "funkar det" om man skär och trixar?
Byter du en skruvad stol måste du ju hitta en stol som har samma hålbild :) Det är faktiskt inte så svårt att skära bort silikonet under en toastol.

EddieHansson EddieHansson skrev:
Byter du en skruvad stol måste du ju hitta en stol som har samma hålbild :) Det är faktiskt inte så svårt att skära bort silikonet under en toastol.
Ok.. Funderar själv just nu hur jag ska montera en 80år gammal IDO i ett badrum som nu håller på att byggas.
De skruvades orginal, frågan är om jag ska skruva in den som den satt från början och bara täta med silikon eller om jag ska limma den med silikon...

Har bytt en framruta en gång på ett akvarium och den var inte det lättaste.

Huddingebo Huddingebo skrev:
bara täta med silikon eller om jag ska limma den med silikon
Ska du limma fast stolen så tänk till, har framkommit i tråden """ Va F-N måste bort med stolen för något men sitter som berg """ Då sätter du stolen på plats, ritar runt med blyertspenna, tar bort stolen. skär till 4 st träbitar ca 4 .mm tjocka, en dm länga, lägger dessa så det blir kant i kan med pennstrecket., fyller på med silikon runt hela linjen så det är mer än 4 mm tjockt , ställer på stolen efter linjen, väntar ett par timmar, skär bort överflöd silikon. stolen sitter fast dagen efter. NU har du möjlighet att ta bort stolen genom att såga ( bågfilsblad ) eller skära silikonen i mellanrummet golv/stol och lyfta bort den..

• Gilla
EddieHansson och 1 till
  • Laddar…
I nya badrum med klinker limmar jag normalt, är det matta på golvet så blir det skruv då jag sett mattor släppa när WC varit limmad...

Lim är väldigt praktiskt vid installation men man ska ha i bakhuvudet att om WC av en eller annan anledning behöver plockas loss så innebär det merarbete och tidsförlust.

• Gilla
sinclairhacker
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.