Om byggahus skulle släppa efter på kravet att bara privatpersoner får skriva på forumet så öppnar det upp för att företag kan tråla efter inlägg och på så vis ragga kunder.
En privatperson har kanske problem med en värmepump och då är det inga problem med inlägg som ex. "ring mig/mejla mig, så löser vi detta, och du får ett bra erbjudande".

• Gilla
olaeklund och 1 till
  • Laddar…
Efter att ha läst och sett mååånga hus så skulle jag säga att du bör kolla på det innan du vet vad som bör göras. Jag har sett besiktningar med anmärkningar på vindar och krypgrundar där det inte varit något problem förutom att de uppmätt 17% rf på hösten, och "godkända" vindar där det varit förjävligt.

Spana in huset, be att få kolla på vind etc, ring och snacka med besiktningsmannen.

Jag kan inte råda angående köp eller inte köp, men om huset varit till salu en längre tid så föreligger ju självklart prut-läge.
Kudos till besiktningsmannen/kvinnan som faktiskt tagit upp punkter inom både VVS och el. Viktiga områden som de brukar hoppa över för att de inte är kompetenta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.