J
alm82 alm82 skrev:
Du kan prova med ett förhöjd doslock

[länk]
Tveksamt att snäppfastsättning får plats

Hur menar du dosan är sned? Är problemet att skruvhålen i dosan inte sitter i lod? Ringen i dosan brukar gå att vrida med lite lirkande så du kan få dem i lod. Går det trögt så gänga ner skruvarna och ta en skruvmejsel mellan dem som en hävert.

J
M m4n63 skrev:
Hur menar du dosan är sned? Är problemet att skruvhålen i dosan inte sitter i lod? Ringen i dosan brukar gå att vrida med lite lirkande så du kan få dem i lod. Går det trögt så gänga ner skruvarna och ta en skruvmejsel mellan dem som en hävert.
Det är inte lätt att se från bilderna men där den röda pilen pekar är appartdosan insjunken ca en halv centimeter i förhållande till skruvhålet på höger sida. Därför när jag försökte skruva fast kopplingsdosan gick det inte att få den i samma plan som väggen.

• En insjunken apparatdosa i väggen med kablar och en blå elektrisk komponent; en röd pil pekar på feljusteringen i förhållande till skruvhålet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
B
J janerik12 skrev:
Tack skulle vara mer tydligen att jag tänkte inte försöka fästa mitt befintliga lock på schneider ;) jag har köpt ett blindlock plus ram till schneider kopplingsdosa men problemet är att jag måste få ditt bakstycket vilket är problemet jag beskrev ovan.
Jag letade väldigt efter någon form av utanpåliggande som kunde fungera mot en kopplingsdosa, Malmbergs har en ram för lamp-uttag som går men den är väldigt mjuk i plasten. fick sätta 2-facks exxact över istället så det gick skruva i väggen.

• Gilla
janerik12
  • Laddar…
J
B Boan skrev:
Jag letade väldigt efter någon form av utanpåliggande som kunde fungera mot en kopplingsdosa, Malmbergs har en ram för lamp-uttag som går men den är väldigt mjuk i plasten. fick sätta 2-facks exxact över istället så det gick skruva i väggen.
Jag skall göra ett till försök att skruva fast min 1-facks ram men det lutar mot att jag får köpa en 2-fack och göra samma som dig.

J
Inte svar på din fråga, men du får inte plats med pucken om du ersätter torix och 222 med wago 221? I kombination med ett upphöjt lock i värsta fall.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.