118 läst · 3 svar
118 läst
3 svar
Fabriksmålat och handmålat - går det att mixa?
Hej,
Jag tänkte bara höra hur ni ser på möjligheterna att blanda fabriksmålat och handmålat vad det gäller innerdörrar & dörrkarmar & dörrfoder & golvsocklar?
Exempelvis om man har dörrar i dåligt skick som behöver bytas ut, kan man ersätta dem med nya fabriksmålade, men behålla dörrkarmar & dörrfoder & golvsocklar och låta dem vara handmålade (i bra skick)?
Eller det det konstigt ut om man mixar, så man bör köra allt som fabriksmålat, eller allt som handmålat?
Ser fram emot synpunkter och smakråd.
Jag tänkte bara höra hur ni ser på möjligheterna att blanda fabriksmålat och handmålat vad det gäller innerdörrar & dörrkarmar & dörrfoder & golvsocklar?
Exempelvis om man har dörrar i dåligt skick som behöver bytas ut, kan man ersätta dem med nya fabriksmålade, men behålla dörrkarmar & dörrfoder & golvsocklar och låta dem vara handmålade (i bra skick)?
Eller det det konstigt ut om man mixar, så man bör köra allt som fabriksmålat, eller allt som handmålat?
Ser fram emot synpunkter och smakråd.
Jag tycker inte det är något problem att kombinera, har fabriksmålade dörrar men tycker absolut att foder m.m. blir snyggast om man bättringsmålar efter spikning, och då helst hela ytan, fabrik och handmålat på samma yta kan se lite trist ut
Men då blir väl i praktiken allt handmålat is slutändan, även om vissa ytor är fabriksmålade ursprungligen men målas över via handmålning?F fribygg skrev:
Och om man vill välja den vägen, är det inte bättre att välja omålat för de delar man sätter in som nya och handmåla dem? Lättare att handmåla omålade ytor, än att handmåla fabriksmålade ytor tänker jag.
Klicka här för att svara