1 101 läst · 26 svar
1k läst
26 svar
Få loss limmad täckskiva?
Bara å hitta den sista skruven tyvärr.. kan sitta i ett av hålen i fram el bak..F Fideliox skrev:
När jag monterade IKEA brukade vi sätta en el ett par xtra skruv i den främre hålraden för att säkra stommen..
Kolla bakom skenan är mitt tips
Rör det sig om du bara drar i högra sidan?
Har du sänkt benen och lossat eventuella ben som överlappar med nästa stomme?
Det lär sitta skruv in i stommen brevid. De kan vara osynliga i denn a stomme om man dragit in skruv från den till vänster. De skulle även kunna sitta under expanderbeslagen (lådskenorna) om någon varit kreativ.
Har du sänkt benen och lossat eventuella ben som överlappar med nästa stomme?
Det lär sitta skruv in i stommen brevid. De kan vara osynliga i denn a stomme om man dragit in skruv från den till vänster. De skulle även kunna sitta under expanderbeslagen (lådskenorna) om någon varit kreativ.
Produkter som diskuteras: "superlim"
Snabblim & superlim
Snabblim och superlim är kraftfulla, snabbverkande limtyper som passar för ett brett spektrum av material och användningsområden. Deras omedelbara bindning gör dem till utmärkta val för hushållsreparationer och gör-det-själv-projekt. Med
Läs mer
Du som verkar ha lite koll. Hur är det med köksöarna? Vi har en med tre sektioner. Lite samma sak, jag behöver få loss den inre men bakstycket ställer till det.Mazen skrev:
Mjo, men bakom masoniten sitter även en täckskiva som är skruvad, man skymtar den här.Mazen skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så då behöver jag ta ut båda stommarna för att komma åt, knepigt med spishällen? Orkar 1 stomme bära hela skivan?
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Knepigt när man inte vet xakt hur det hela är monterat.
Täckskivan borde vara skruvad inifrån stommarna, men kan åxå vara limmad å då blir det svårare..
Bänkskivan borde klara sig, men risken finns alltid att du får en knäck där urtaget för hällen är. Bäst är nog att lyfta bort hela skivan.. och då blir det åxå enklare att lossa stommarna, väl..
Täckskivan borde vara skruvad inifrån stommarna, men kan åxå vara limmad å då blir det svårare..
Bänkskivan borde klara sig, men risken finns alltid att du får en knäck där urtaget för hällen är. Bäst är nog att lyfta bort hela skivan.. och då blir det åxå enklare att lossa stommarna, väl..
Ja, jag tror täckskivorna är skruvade på nån "regel" iaf. Men som sagt måste två stommar ut då.Mazen skrev:Knepigt när man inte vet xakt hur det hela är monterat.
Logga in
Skapa konto
Vill helst undvika att behöva lyfta skivan då den är silikonad mot väggen. 😵 Blir ett jäkla jobb att skrapa bort fogen.
Produkter som diskuteras i tråden