Jo lite överkurs är det men jag ville bygga ett kablage som hanterar +100W och dessutom ville jag ha lite redundans. Man vill ju inte bli ljuslös bara för att ett relä pajar.MUSS skrev:
Jag är lite avundsjuk, hade också velat vara så ambitiös med mina fordon.MathiasS skrev:
Jag har ännu inte dragit in kabeln i kupén till brytaren för X-ljus relät, trots att det var ett år sedan jag monterade ljusen. Men snart så...!
INgen som kan svara på vart och vilken kabel jag kan ta styrströmmen ifrån
Räcker ska det ju göra, men att ha lite marginaler är ju aldrig fel. Inte kul när/om relät svetsar ihop och du inte kan släcka exljusen, har själv råkat ut för detta med ett överbelastat relä en gång i tiden i tät landsvägskörning och lite småpanik fick man innan man kom åt sidan och kunde stanna och rycka loss säkringen till relät.MUSS skrev:
Numera konverterar väl dom flesta som monterar exljus med xenon och dom är ju inte lika strömslukande som halogen, förutom i uppstarten då om jag inte kommer ihåg fel.