23 554 läst · 33 svar
24k läst
33 svar
Excenterslip för att slipa gelcoat och glasfiber
Någonstans på nätet finns ett test av de båda. Om jag inte minns fel var de likvärdiga in funktion, men Feston överlägsen i dammutsug. Jag skall se om jag hittar testet.
Edit: Det är möjligt att jag blandar ihop korten. Jag hittar inte testet
Edit: Det är möjligt att jag blandar ihop korten. Jag hittar inte testet
Hej! För ett par år sedan slipade min bror och jag botten på en OE36 för att sedan epoxybehandla den. Vi hade var sin tämligen ny Festool excenterslip, vet ej modell, men de var utmärkta att jobba med. Mycket arbete över huvudet, men inga begränsande problem med trötthet i armar vad jag kan minnas.
Vad som däremot var ett problem var att det dammade en hel del på intilliggande båtar. Det kan möjligen ha berott på att en av våra dammsugare inte var så bra, men det är nog svårt att undvika viss nedsmutsning av närliggande båtar, särskilt om man slipar bottenfärg.
Erik E
Vad som däremot var ett problem var att det dammade en hel del på intilliggande båtar. Det kan möjligen ha berott på att en av våra dammsugare inte var så bra, men det är nog svårt att undvika viss nedsmutsning av närliggande båtar, särskilt om man slipar bottenfärg.
Erik E
Vanlig mask typ Sundström med partikelfilter, kanske ett par enkla skyddsbrillor och så fullt operationsställ i form av överrockar av grönt papper, dubbla latexhandskar, plastvisir och gröna Ku Klux Klanmössor. Vi fick mycket positiva reaktioner på outfiten.
Erik
Erik
Ja, tanken har ju slagit mig. Många av dagens hälsoproblem kan härledas till ett aktivt undvikande av naturlig motion Så det var med en gnutta dåligt samvete jag stegade in på SMS idag och köpte en Festo Rotex 125:a. Men sen slog efterköpsbeteendet till och det kändes helt plötsligt väldigt bra. Det fina var också att SMS lånade ut en maskin till mig först som jag åkte och provslipade med och då stod det klart för mig vilken maskin jag skulle ha. Från att ha trott att jag skulle köpa en AEG eller Metabo för cirkus 1500:- så blev det en smula dyrare. Men jag tror att det också blev bättre. Det är ju trots allt bara pengar och jag tror att den här maskinen är värd att inte äta annat än gröt på ett tag... Tack för alla goda råd! Jag kommer att posta en bild vid tillfälle. Sen undrar jag vad finessen med att sätta handtaget mitt på lådan är, jag tycker bara att det är krångligare att bära jmf med AEGs lådor, men det kanske finns en finess med det som jag inte har upptäckt.
Mvh,
E
Mvh,
E
Finessen med systainrarnas utformning märker du när du köper en till och ytterligare en och ytterligare en .....
då är det bara att snäppa ihop dom och bära iväg, istället för att bära massor med olika lådor. Köper du dessutom en festool-dammsugare så kan du snäppa fast dem där och rull iväg dem för att spara musklerna
Lite av festools underbara systemtänk, men då krävs som sagt fler än en enhet, men tror nog inte du har köpt din sista festool-produkt än
Grattis till ett lyckat köp och till att du blivit en i festool-sekten
då är det bara att snäppa ihop dom och bära iväg, istället för att bära massor med olika lådor. Köper du dessutom en festool-dammsugare så kan du snäppa fast dem där och rull iväg dem för att spara musklerna
Lite av festools underbara systemtänk, men då krävs som sagt fler än en enhet, men tror nog inte du har köpt din sista festool-produkt än
Grattis till ett lyckat köp och till att du blivit en i festool-sekten
Vi visste alla att det skulle sluta så! Om du har lyckats komma på ett sätt att finansiera maskinen, så kommer du aldrig att ångra dig. Lycka till med båten! Vad för slags dammsugare hade du tänkt använda?Englund skrev:
Jag kör med min Kärcher A2234, det funkade fint när jag testkörde. Jag ska bara byta ut silvertejpen mot en slangklämma. Jag hoppas på en regnig helg, annars blir det outhärdligt varmt under overallerna.
Barnbidragen täcker ju i alla fall drygt hälften av kostnaden... ;D
Barnbidragen täcker ju i alla fall drygt hälften av kostnaden... ;D