53 489 läst · 167 svar
53k läst
167 svar
Ett piratskepp
Tanken fanns att vi skulle provsegla den, men bordläggningens skick (det går nog att boxa igenom virket på några ställen) gjorde att jag inte ville ta med barnen ut i den å då är vitsen borta tycker jag. För att inte tala om alla arbetstimmar som kunde gå till botten!E T L skrev:
Jo det skulle nog vart något sådant, tjärpapp och trall överst. får se om jag orkar göra om!M Matte.H skrev:Riktigt häftigt bygge!
Skulle det inte gå att lägga tjärpapp på taket? Då blir det ju tätt och kanske tjära hela utsidan, så det blir ett Riktigt piratskepp! Black Pearl!
Lite svarvade stolpar skulle lätt kunna kapas till att likna kanoner.
De här var väl inte så farligt dyra och verkar kunna vara rätt proportion.
Edit: En bottenplugg kan nog vara bra att ha, om du inte redan har en.
Har inte gjort några kanoner än, tänkte jag skulle komma över några ämnesrör i rätt dimention men det har inte blivit!
Borrade några hål i efterhand, trodde inte den skulle bli tät men det blev den
TackarC claym skrev:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto
En kompis pappa gjorde kanoner av avloppsrör till ett fort. I/utanpå röret hade han hållbara gummiband till en "platta" så att man kunde ladda i bollhavsbollar och skjuta iväg. Exakt hur han hade löst det minns jag inte men jag minns att vi hade väldigt roligt med kanonerna när vi kunde beskjuta inkräktareH Hinnersbocken skrev:
Bra fråga. Nyttigt är det ju garanterat inte, borde ju inte va jättefarligt iaf då varenda lekplats har klätterställningar å liknande i tryckat. Båtlack hade nog vart fint men vill inte ha något som kan flagna, den ska ju stå ute året om!S snowjim skrev:

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto