Herregud vilket projekt, imponerande!
Önskar att jag hade så mycket tid så jag kunde göra liknande.

Men det är fasader som ska tvättas målas skrapas, tak som ska skrapas målas, paneler som ska bytas.... ja listan är lång :crysmile:

• Gilla
Hammarfall och 1 till
  • Laddar…
B Beemaster skrev:
Nu när det är hopplöst att få tag i kontanter får du inte glömma att lägga ditt kreditkort under stormasten.
Eller ditt mobilnr så man kan använda swish! :crysmile:

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
F
Ser ut att vara en giganisk eka. Vet du vad båten har för ursprung eller har använts till från början?

J jigun skrev:
Vill se hur det slutar :) :)
Lugn! Det kommer! vill ju inte göra som alla amerikanska bilbyggarserier när dom visar slutresultatet först, då förstör man ju alltihop:D

• Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
E T L E T L skrev:
Ja’ me’! Utgår från att den inte bara skall bli en lekstuga på gården så sjövärdighetstestet bör bli rafflande!
Tanken fanns att vi skulle provsegla den, men bordläggningens skick (det går nog att boxa igenom virket på några ställen) gjorde att jag inte ville ta med barnen ut i den å då är vitsen borta tycker jag. För att inte tala om alla arbetstimmar som kunde gå till botten!

M Matte.H skrev:
Riktigt häftigt bygge! (y)
Skulle det inte gå att lägga tjärpapp på taket? Då blir det ju tätt och kanske tjära hela utsidan, så det blir ett Riktigt piratskepp! Black Pearl! :crysmile:

Lite svarvade stolpar skulle lätt kunna kapas till att likna kanoner. :D
De här var väl inte så farligt dyra och verkar kunna vara rätt proportion. (y)

Edit: En bottenplugg kan nog vara bra att ha, om du inte redan har en.
Jo det skulle nog vart något sådant, tjärpapp och trall överst. får se om jag orkar göra om!
Har inte gjort några kanoner än, tänkte jag skulle komma över några ämnesrör i rätt dimention men det har inte blivit!
Borrade några hål i efterhand, trodde inte den skulle bli tät men det blev den:)

• Gilla
Matte.H
  • Laddar…
C claym skrev:
Herregud vilket projekt, imponerande!
Önskar att jag hade så mycket tid så jag kunde göra liknande.

Men det är fasader som ska tvättas målas skrapas, tak som ska skrapas målas, paneler som ska bytas.... ja listan är lång :crysmile:
Tackar:) Jo har samma problem, men det här var roligare! Och tänkte att om jag ska göra det här nån gång så är det nu och inte när barnen barnen är tonnåringar!

• Gilla
Erik PS och 3 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Ser ut att vara en giganisk eka. Vet du vad båten har för ursprung eller har använts till från början?
Man luras lite av propotionerna, den är inte så stor i verkligheten. Ingen aning faktisk. Han jag köpte den av hade köpt den för kärran den stod på.

Delvis byggt träskal till ett skepp med golvbjälklaget klart, nära en dörröppning och struktur för däck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En pågående konstruktion av ett trädäck på en båt, med fokus på det nybyggda golvbjälklaget.
Skapa konto
Golvbjälklaget klart, Höjden krockade lite med dörröpningen, men ville ha ett stort däck och ett lastutrymme som kan rymma en skattkista!

• Gilla
13th Marine och 5 till
  • Laddar…
H Hinnersbocken skrev:
Har inte gjort några kanoner än, tänkte jag skulle komma över några ämnesrör i rätt dimention men det har inte blivit!
En kompis pappa gjorde kanoner av avloppsrör till ett fort. I/utanpå röret hade han hållbara gummiband till en "platta" så att man kunde ladda i bollhavsbollar och skjuta iväg. Exakt hur han hade löst det minns jag inte men jag minns att vi hade väldigt roligt med kanonerna när vi kunde beskjuta inkräktare :D de sköt inte så hårt så det var ingen fara att rikta dem mot någon

• Gilla
em72 och 6 till
  • Laddar…
Härligt projekt, men hur ser man på impregnerat virke ihop med barn? Inga konstigheter? Hade traditionellt virke med "båt lack" fungerat sämre?

S snowjim skrev:
Härligt projekt, men hur ser man på impregnerat virke ihop med barn? Inga konstigheter? Hade traditionellt virke med "båt lack" fungerat sämre?
Bra fråga. Nyttigt är det ju garanterat inte, borde ju inte va jättefarligt iaf då varenda lekplats har klätterställningar å liknande i tryckat. Båtlack hade nog vart fint men vill inte ha något som kan flagna, den ska ju stå ute året om!

• Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
En arbetsbänk i trä under konstruktion i en verkstad med diverse verktyg och blå förvaringslådor i bakgrunden.
Skapa konto
En trätrappa under konstruktion i en verkstad med verktyg och förnödenheter i bakgrunden.
Skapa konto
Mera tryckat!

• Gilla
Krille4 och 6 till
  • Laddar…
Var tusan tog piratskeppet vägen?? Sjönk det?? Eller kapade miljömupparna det ?? :geek::geek::geek::geek::geek:

• Haha
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Delvis renoverat träskepp, med ny stomme för fördäck och gammal trästruktur exponerad, står i verkstad.
Skapa konto
Trästommen till fördäcket på en båt under renovering i ett verkstadsutrymme.
Skapa konto
Största anledningen att jag skrapade hela insidan var för att få bort gamla otäckheter. Var någon röd färg i fram som säkerligen var blymönja. Sen e klart att linolja, terpentin, tryckat och senare också en pigmenterad olja är inte bra det heller. Men vi bor ju inte i skeppet iaf:) Här är stommen till fördäcket, det ska även bli en liten lucka så man kan komma in där.

• Gilla
Krille4 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.