C carler skrev:
Kul för alla oss som kört Saab tidigare. Från suverän väghållning till medioker. Frågan är om de återkallar och gör något åt problemet, eller lägger locket på?!
Tur att den inte tippade, då hade den väl börja kallas Passat Volt. ;)
 
  • Haha
MultiMan
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Tur att den inte tippade, då hade den väl börja kallas Passat Volt. ;)
Det är ju GTE som de testat. Men är det verkligen specifikt för GTE? Möjligen om den har lite annorlunda viktfördelning. Men det borde väl vara ganska snarlikt för alla passat och superb?

C carler skrev:
Kul för alla oss som kört Saab tidigare. Från suverän väghållning till medioker. Frågan är om de återkallar och gör något åt problemet, eller lägger locket på?!
Har du inte provkört bilen? Rapp i styrningen är den inte. Men jag är inte säker på att det är så lätt att åtgärda. Volkswagen lär ju inte ha släppt bilen utan att provköra.
 
A Avemo skrev:
Det är ju GTE som de testat. Men är det verkligen specifikt för GTE? Möjligen om den har lite annorlunda viktfördelning. Men det borde väl vara ganska snarlikt för alla passat och superb?
Jo klart jag provkört

Har du inte provkört bilen? Rapp i styrningen är den inte. Men jag är inte säker på att det är så lätt att åtgärda. Volkswagen lär ju inte ha släppt bilen utan att provköra.
 
Passade på att snygga till lite nu när det ser ut att va sommar.
Nyputsad blå personbil parkerad vid garageuppfart under sommardag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blå, nytvättad kombibil parkerad utomhus på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Passade på att snygga till lite nu när det ser ut att va sommar.
Lackskydd på bakre stötfångaren? Är du nöjd med den? Köpt var?
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Det är VAGs egen, [länk]
Jag fick detta när jag klickade länken:
"Produkten kunde tyvärr inte laddas, vänligen återgå till startsidan och försök igen."
 
Sök på deras tillbehörssida under säkerhet-skydd så finns den.
 
P
Dom e bra fina dom där GTE! Varför finns dom inte i 4motion? eller finns dom det?
 
Nä, tyvärr ingen 4-motion.
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
Hur är det med servicekostnaderna på en ny GTE?

Jag fick ett mail från VW där de skriver om serviceavtal för 99 SEK/mån...
Är det fördelaktigt eller blir det dyrare då, ungefär som att man "får" en telefon med ett mobilabonnemang och till slut har man betalat mer för telefonen än om man köpt den direkt.

Leverans är utsatt till måndag 25/5...
 
M
Om allt ingår så är 99:-/månad rena kapet, servicen är dyr annars. Var någon tidigare i tråden som fick slanta upp 10 papp för en service med oljebyte på automatlådan, vilket skall göras varje 6000mil.

Vanlig oljebyte service skall göras 1500 mil och inspektion en gång om året ingendera lär kosta under 1200:-
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Enligt info här så ingår "allt" fram till 36 mån/4500 mil (det som inträffar först).
Vi lär inte köra så mycket så det blir 36 mån då.
 
Då ingår ju inte det enda som är dyrt i alla fall men det är ju ett bra pris ändå. på dom milen blir det två oljeservice och en inspektion.
sist betalade jag 3100:- för oljeservicen och nu är det dags för inspektion med bromsvätska och lite annat extra då kostar den drygt 5000:-
 
OK, verkar vara bäst att beställa det då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.