H hempularen skrev:
Njaa.. Det får nog vara lite mer explicit om det skall vara någon vits med en anmälan.
Kan inte uttala mig om huruvida det är en vits att anmäla eller inte men som jag tolkar det är det ett hot om våld eller annan olaglighet, vilket jag anser bör polisanmälas.
 
N nybyggarn3 skrev:
men som jag tolkar det är det ett hot om våld eller annan olaglighet
Nja.. "Det kan stå dig dyrt!" kan utan svårighet tolkas som rättsliga processer eller samtal med någons arbetsgivare osv. Men det kan förstås också tolkas som olagligheter. Historik och nästa drag kan ge en fingervisning vad de har tänkt sig.
Men alldeles oavsett så bränner hustillverkare som ens funderar på sånt förtroendet omgående.
 
spikplanka spikplanka skrev:
Nja.. "Det kan stå dig dyrt!" kan utan svårighet tolkas som rättsliga processer eller samtal med någons arbetsgivare osv. Men det kan förstås också tolkas som olagligheter. Historik och nästa drag kan ge en fingervisning vad de har tänkt sig.
Men alldeles oavsett så bränner hustillverkare som ens funderar på sånt förtroendet omgående.
Jag får anta att du till skillnad från mig är juridiskt skolad och då såklart har rätt. Själv utgår jag mer från en känsla av rätt och fel, och då känns uttalandet hotfullt.

Sen har man ju en uppfattning om lagar kring förtal och juridiska personer, då givetvis på en lekmananivå. Och eftersom det inte går att förtala ett bolag så tänker jag att det dom hotar om inte är juridiska följder. Men vad vet jag.
 
spikplanka spikplanka skrev:
Nja.. "Det kan stå dig dyrt!" kan utan svårighet tolkas som rättsliga processer eller samtal med någons arbetsgivare osv. Men det kan förstås också tolkas som olagligheter. Historik och nästa drag kan ge en fingervisning vad de har tänkt sig.
Men alldeles oavsett så bränner hustillverkare som ens funderar på sånt förtroendet omgående.
Det kan tolkas på olika sätt, du har rätt. Som "jag vet var du bor". Det kan också tolkas som att personen ska beställa en årsprenumeration av Allers till dig. 😊
 
  • Haha
Jenpet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.