17 382 läst · 19 svar
17k läst
19 svar
Erfarenheter av Grohe Red och Grohe Blue
Vi har en ouppackad stående i källaren. Hade gärna haft den monterad, men den får tyvärr inte plats i vår kökslösning. Nu är frågan vem som vill ta över och njuta av kallt kolsyrat vatten ?
Har inga erfarenheter av Grohe Blue men har sedan åtta år en Italiensk maskin, en tidigare version av Zerica U90, som fungerar mycket bra. Den är mera typ de kolsyremaskiner man kan se på restauranger med karbonator och kompressorkylning. Den Levererar kylt kolsyrat vatten och om man vill också kylt stilla vatten. Livsmedelsklassad kolsyra köper jag i femlitersflaska, byter ca två gånger/år (påstås att en full flaska ger 800-1200 liter kolsyrat vatten, jag har inte mätt). En stor fördel är att du bestämmer själv hur starkt kolsyrat du vill ha vattnet med reduceringsventil på flaskan.
Jag vet en leverantör i Sverige som säljer aktuell maskin, kranar, tapptorn, reduceringsventil och monteringsdetaljer. Jag bedömer installationen som ganska enkel. http://www.aqua-interior.se/vattenmaskiner/aqua-home/ Den maskin de kallar "Aqua Home" är en Zerica U90 Jag har ingen aning om vad de vill ha för pris. Jag har sett pris för bara maskinen på 650 pund i England. Om du Googlar tänk på att Zerica U80 som till det yttre är liknande bara kyler vatten, inte kolsyrar. Säljs också på italienska ebay men verkar inte finnas någon som levererar till Sverige. Jag gav drygt 10 000:- för min med tillbehör samt ca 1000:- för köpt femlitersflaska, påfyllning kostar ca 600:-
Jag vet en leverantör i Sverige som säljer aktuell maskin, kranar, tapptorn, reduceringsventil och monteringsdetaljer. Jag bedömer installationen som ganska enkel. http://www.aqua-interior.se/vattenmaskiner/aqua-home/ Den maskin de kallar "Aqua Home" är en Zerica U90 Jag har ingen aning om vad de vill ha för pris. Jag har sett pris för bara maskinen på 650 pund i England. Om du Googlar tänk på att Zerica U80 som till det yttre är liknande bara kyler vatten, inte kolsyrar. Säljs också på italienska ebay men verkar inte finnas någon som levererar till Sverige. Jag gav drygt 10 000:- för min med tillbehör samt ca 1000:- för köpt femlitersflaska, påfyllning kostar ca 600:-
Liknande trådar
-
Mobilt bredband erfarenheter?
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Internetbolaget bredband via Open Universe - erfarenheter?
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Erfarenheter av Björbo badrumsinredning
Badrum -
Erfarenheter av smarta varmvattenberedare?
Vatten & Avlopp -
Grohe duschblandare, temperaturvred roterar moturs spontant
Vatten & Avlopp