11 299 läst · 19 svar
11k läst
19 svar
Erfarenheter av bränder?
Vill absolut inte börja med några hårklyverier i din svåra situation. Det är väldigt intressant att höra hur du blir behandlad i praktiken av ditt försäkringsbolag.Nytt skrev:
Men det jag vill bara inflika att man kan läsa det du skriver som att det generellt absolut inte är någon vinst, men du menade säkert i just ditt fall var det absolut ingen vinst. Rent ekonomiskt är det i många fall en vinst med en brand. Allt beror på husets skick, storlek och läge.
Skulle mitt hus brinna idag skulle det vara jackpott rent ekonomiskt. Skulle det brinna när jag är klar med renoveringen skulle det istället vara en viss ekonomisk förlust. Tyvärr måste man räkna med Muphys lag så får jag en brand så är det antagligen veckan efter att sista listen är spikad...
Självbyggare
· Stockholm
· 2 694 inlägg
inte för att gotta mig i deras olycka med branden, men varför inte försäkra?
som att inte försäkra bilen som man köpt för man inte fått ägarpapperna (som tar några dagar), lagfarten tar (iallafall i vårat fall) mer än ett antal dagar (läs veckor).
i mitt fall så tar jag hellre o betalar en extra försäkring än att inte ha försäkrat alls (om värdet inte är ringa tex 10000:- bil som bara får trafik försäkring)
som att inte försäkra bilen som man köpt för man inte fått ägarpapperna (som tar några dagar), lagfarten tar (iallafall i vårat fall) mer än ett antal dagar (läs veckor).
i mitt fall så tar jag hellre o betalar en extra försäkring än att inte ha försäkrat alls (om värdet inte är ringa tex 10000:- bil som bara får trafik försäkring)
Självbyggare
· Stockholm
· 2 694 inlägg
jo, det läste jag. menade att med resonemanget med lagfart/certifikat/behörigheter att sådant tar tid att komma fram till slutanvändaren och att man innan då kan/bör försäkra sig.
men förstår att det är så de flesta tänker (inte avundsjuk på deras sits, kan inte tänka mig hur det kan vara)
men förstår att det är så de flesta tänker (inte avundsjuk på deras sits, kan inte tänka mig hur det kan vara)
Liknande trådar
-
Vad har ni för erfarenheter av solskyddsfilm?
Fönster & Dörrar -
Odla i murarhinkar, erfarenheter?
Trädgård allmänt -
Era erfarenheter av hantverkares debitering för småjobb
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Erfarenheter av Mirka deros II ?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Bränder i Vitvaror Berätta om dina erfarenheter
Vitvaror