lärjungen lärjungen skrev:
Jag köpte en 50-27 CG härom veckan och tyckte den var helt suverän TILLS jag uppdagade att den konsekvent lägger till 2mm på varenda mätning oavsett mätsträcka. Detta är utanför deras utlovade felmarginal på +/- 1,5mm. Nån annan som har samma upplevelse? Hittade en tråd på reddit där någon hade exakt samma problem, medan andra fick exakt rätt mått. Jag har reklamerat min pga detta och hoppas jag får en annan. Verkar ju som att inte alla upplever samma sak, så kanske nån typ av batchproblem i mjukvaran?
Jag kollade min egna 50-27 CG mot en oanvänd 3m talmeter för varje 50cm multipel. Båda ger samma resultat. Om Du läser manualen ser Du att onoggrannheten för mätaren har ett antal specade uppgifter beroende på omständigheterna vid mättillfället

lärjungen
P poba53 skrev:
Jag kollade min egna 50-27 CG mot en oanvänd 3m talmeter för varje 50cm multipel. Båda ger samma resultat. Om Du läser manualen ser Du att onoggrannheten för mätaren har ett antal specade uppgifter beroende på omständigheterna vid mättillfället
Jo. Samtidigt står det att felmarginalen skall vara +/- 1,5mm. Jag får konsekvent alltid 2 eller 3 mm för högt mätvärde vid mätning mot en regelstomme på avstånd mellan 0,5 till 2 meter. Hittade en tråd på reddit där en användare hade exakt samma problem (2 mm för högt värde), medan en annan användare hade samma mätare och fick rätt avstånd på millimetern. Personen vars mätare visade 2mm fel blev ombedd av Bosch support att skicka in den eftersom mätaren diffade på mer än den utlovade felmarginalen. Jag skulle för övrigt ha förståelse om vissa enskilda mätningar gav fel utslag, men då borde det ske åt båda hållen och denna ger verkligen alltid för högt värde. Känns som ett mjukvaruproblem.

lärjungen lärjungen skrev:
Personen vars mätare visade 2mm fel blev ombedd av Bosch support att skicka in den eftersom mätaren diffade på mer än den utlovade felmarginalen.
Har du funderat på att göra samma, och skicka in din till Bosch? Vore intressant att få reda på vad de kommer fram till. Och dessutom får du högst sannolikt problemet åtgärdat om de konstaterar ett fel.

• Gilla
lärjungen
  • Laddar…
lärjungen
N NyfikenVit skrev:
Har du funderat på att göra samma, och skicka in din till Bosch? Vore intressant att få reda på vad de kommer fram till. Och dessutom får du högst sannolikt problemet åtgärdat om de konstaterar ett fel.
Yes. Har skickat den till bosch häromdagen faktiskt. Får se vad de kommer fram till. Skall försöka komma ihåg att återkomma med resultatet.

• Gilla
JFrisk och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.