Jag har handlat och fått levererat. Verktygsimporten funkade bra för mig. Lycka till!

Hälsningar,
Håkan

gds4me skrev:
Grattis.. nu har du ju en orsak att skaffa en riktig maskin! :)

riktig maskin ? jag trodde att verktygsimporten bara hade dewalt ??

dewalt ägs ju av black n decker och det märks på deras sviktande kvalite de senaste åren....

Det är nog inget fel på dewalt men det blev en Makita 6317DWDE istället.
2399 kr med 2 batterier nån kampanj dom körde

maskin johan skrev:
riktig maskin ? jag trodde att verktygsimporten bara hade dewalt ??

dewalt ägs ju av black n decker och det märks på deras sviktande kvalite de senaste åren....
FLAMEWAR!!!!!!!!! ;)

skämt åsido... tycker mig märkt detta med + att black and deckers oranga serie blitt bättre kvalité än den gamla gröna skiten de hade för fem år sen?

(edit, har personligen bara gulingar i min arsenal + en makita gipsskruvdragare)

Nån mer som handlat?
Priserna verkar helt ok

Nej, jag har inget med Verktygsimporten att göra, jag har heller inte handlat där, men på hemsidan står det att de har både Makita, Festool och DeWalt plus en del andra märken. De angivna priserna på Festool ser väl bra ut förresten, men de har inte fått till något avtal eller?

Det enda de har bra priser på är väl Festool. Det är ju iofs. lätt att ha när man inte säljer dem. T.ex. säljer de en Makita LXT 18v slagskruvdragare utan batt. laddare eller systainer 2295! Hos prishammeren i danmark säljs den för 599 Dkk inkl. moms.

Allt annat är väl ungefär normala priser.

N
Jag skulle säga att skillnaden är mycket stor med tanke på att www.verktygsimporten.se handlar av svenska grossister medan prishammaren säljer olagligt importerade varor. Så det går aldrig att jämföra dessa bolag. Det blir samma sak som att jämföra stulet med ordinarie pris dvs orimligt. Jag vet att jag överdriver en del man det är viktigt att förstå skillnaden.

norrlands_handyman skrev:
Jag skulle säga att skillnaden är mycket stor med tanke på att www.verktygsimporten.se handlar av svenska grossister medan prishammaren säljer olagligt importerade varor. Så det går aldrig att jämföra dessa bolag. Det blir samma sak som att jämföra stulet med ordinarie pris dvs orimligt. Jag vet att jag överdriver en del man det är viktigt att förstå skillnaden.
Detta kommer från verktygsIMPORTEN.se :

Vår ambition är att förse Sveriges företag, kommuner, privatpersoner samt föreningar med kvalitetsverktyg. Vi gör detta genom att IMPORTERA, köpa stora volymer i Sverige samt från olika ÅTERFÖRSÄLJARE RUNT OM I VÄRLDEN. Allt för att ni skall kunna köpa riktigt bra verktyg till, vad vi och flertalet av våra kunder anser, till Sveriges lägsta priser.

Hvad menar du med olagligt? Om du betalar moms och andra avgifter i Danmark är det fritt fram att importera. Det är en hel annan sak om Makita.dk eller Dewalt.dk gillar det. Men olagligt...nej Prishammeren har funnits med ett bra tag nu, tror du inte nån skulla ha tagit tag i dem, om de hade missat moms/skatt?

Vad jag förstår så representerar/är norrlands_handyman verktygsimporten...

Sen om jag inte fattat det fel, så enligt EU så äger en distributör med rätt att sälja ett visst varumärke rätten att sälja det i ett visst område/land och därmed är s.k. gråimport inte tillåtet såvida man inte har tillstånd av den auktoriserade distributören. Minns en viss diskussion i om jeans för ett antal år sedan. Tror det var LEE-jeans som kunde säljas mycket billigare än via den svenska grossisten men det blev stopp på detta.

Olagligt eller inte tycker jag inte i detta fall en enskild person behöver bry sig om, däremot har man ung. samma tillgång till garantier som via egen import från USA.

Parallellimport är ett inte helt lätt ämne. I grunden passar parallellimport väldigt bra med EUs tankar kring fri rörlighet. Den passar också teorin kring en ren marknadsekonomi väl. Vilket naturligtvis inte är uppskattat av alla....

Som jag har förstått det fungerar det ungefär såhär: På EUs inre marknad är det i grunden tillåtet med parallellimport. Dock finns det en del undantag, vilka dock inte gäller ex. verktyg.

Däremot är parallellimport från ej EU-land oftast inte tillåtet, baserat på prejudikat från silhoutte-fallet i EG-domstolen.

Norge som är med i EES med en EU verkar vara lite av en gråzon (mycket tveksam här).

Mer info finns här: http://www.uppsatser.se/uppsats/19f7789a7e/

Uffe_Ulrika skrev:
Vad jag förstår så representerar/är norrlands_handyman verktygsimporten...
Jepp, han har fortsatt att göra smygreklam här trots en tidigare tillsägelse om att detta inte är tillåtet. Därför är han nu avstängd från forumet för gott. Tack till phl och mattiasp för att de rapporterade hans inlägg, det underlättar modereringsarbetet och gör att det går snabbare att upptäcka och stänga av sådana här användare.

Jag har handlat på Prishammeren.dk och är jätte nöjd!!!

Laddaren är för USA men det följer med en 230v trafo i kittet = inga problem:):)

Beställde LXT 18v 5p combo och alla verktygen är kanon. Vinkelslipen är dock något svag om man jämför med nätdrivna...

Slagskruvdragarn är nog det verktyget som står högst i kurs. Otroligt liten, stark och lätt. Drar nog 98% av alla skruv med den nu förtiden.

Jag betalade runt 10000 sek för tiger, skruvdragare, klinga, vinkelslip, slagskruvdragare.

S
Hej
Jag köper mycket av mina Dewaltmaskiner på Kagab, dom har ÄKTA Dewalt till vettiga priser. Det ser man genom att dom har Dewalts serviceverkstäder som lagar ev fel på maskiner som dom säljer.

Redigerat av moderator:
En snabb jämförelse av Makita skruvdragare med två st 18v, 3Ah Li-jon batterier:

Kagab: 5490
Verktygsladan: 4750
Axminster: ca 3000

Alla är "äkta"

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.