Mil Palmeras Mil Palmeras skrev:
Så här ser mitt altangolv ut behandlat två ggr med One Coat Water Seal.
Mil Palmeras Mil Palmeras skrev:
Så här ser mitt altangolv ut behandlat två ggr med One Coat Water Seal.
 
EvaMLin
Nix, inte nu heller :)
 
EvaMLin EvaMLin skrev:
Nix, inte nu heller :)
 
Gör troligen något fel, då det inte funkar att bifoga bild!
 
EvaMLin
Synd, hade varit trevligt att få se. Tack ändå :giggle:
 
  • Gilla
Mil Palmeras
  • Laddar…
Nu testar jag igen med bild på min trall med One Coat Water Seal.
EvaMLin EvaMLin skrev:
Synd, hade varit trevligt att få se. Tack ändå :giggle:
Nytt försök!
Trall behandlad med One Coat Water Seal, grå trälattor i perspektiv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pellesnurr
  • Laddar…
EvaMLin
Härligt! Är ju jättesnyggt! (y)
 
Har inte använt den efterfrågade produkten, däremot använde jag nitor wood protection. För att slippa få det för halt samt få bort åsar i trallen så hyrde jag en golvslip och slipade allting.

Valde då att avsluta slipningen med ett lite grövre papper för att nästan få sandpapperkänsla i trallen. Alltså ett aktivt val då jag har småbarn och tänkte att hellre lite "halkskydd" än glashalt :)
 
  • Gilla
EvaMLin
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
Har inte använt den efterfrågade produkten, däremot använde jag nitor wood protection. För att slippa få det för halt samt få bort åsar i trallen så hyrde jag en golvslip och slipade allting.

Valde då att avsluta slipningen med ett lite grövre papper för att nästan få sandpapperkänsla i trallen. Alltså ett aktivt val då jag har småbarn och tänkte att hellre lite "halkskydd" än glashalt :)
Jag har inte noterat att det är halt vid något tillfälle. Senaste behandling var 2019 och när jag kollar noga nu är det absolut inte halt! Jag har dock inte kollat om det är halt vid regn!
 
Mil Palmeras Mil Palmeras skrev:
Jag har inte noterat att det är halt vid något tillfälle. Senaste behandling var 2019 och när jag kollar noga nu är det absolut inte halt! Jag har dock inte kollat om det är halt vid regn!
Jag har ingen aning, har som sagt inte använt den produkten utan tipsade mer om hur man kunde gå till väga om man var orolig för det :)
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Köpte en dunk för några år sedan, testade på en bräda, men tyckte det blev alldeles för halt.
Så dunken står kvar.
Det tyckte jag oxå. Men när man går på det har jag aldrig upplevt det som halt. På vintern tycker jag det är något bättre än olja.
 
Mil Palmeras Mil Palmeras skrev:
Jag har inte noterat att det är halt vid något tillfälle. Senaste behandling var 2019 och när jag kollar noga nu är det absolut inte halt! Jag har dock inte kollat om det är halt vid regn!
En fundering. Jag ska göra behandling år 2, har en Pcl4 för rengöring. Hur mycket gjorde ni rent innan ni applicerade år 2? Orolig att jag tar bort det ”första” skyddet om jag rengör för ”mycket”
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.