Varför kallar Ni Er för ditten eller datten på forumet? Är lite nyfiken på bakgrunden till olika forumnamn. "Calle&Lisas-drömhus" förklarar sej själv ganska väl men andra namn typ "Mr Mögtokken" borde dölja en rolig anekdot…

Själv kallar jag mej "pleximaster" efter en typ av Marshall gitarrförstärkare då jag tidigare var mycket aktiv på gitarrforum. Plexi-förstärkare är förstärkare av märket Marshall tillverkade fram till 1969 och hade en plexi panel. Denna panel ersattes med en i borstad aluminium vilket självklart påverkade ljudet otroligt. Gammalt är bäst! Eller gammal är älst iallafall. Numera renoverar jag mitt "vintage" hus istället för elgitarrer och förstärkare…

Hoppas få höra bakgrunden till era forumnamn :)

mvh plexi
 
Inga konstigheter med mitt namn ... heter Sandra och är rätt liten! ;D (157 cm kort i strumplästen 8))
 
AnnaPer är precis som det låter, vårt gemensamma dubbelnamn ;)

Anna & Per
 
hmm... varför tiggre... :p

älskar katter, speciellt stora... gillar tigger, så varför inte tiggre

var kallad "f" i min ungdom, men oftast (läs alltid) så krävs det längre namn om man ska regga sig...
 
Ann var för kort eller upptaget, kommer inte ihåg. Så det blev dubbel-ann. Trist, jag vet. :p
 
Ama är mina initialer...och i efterhand blev det ju lite lustigt när jag fick reda på att det finns något som heter bygg-AMA.

/ama
 
Brugden är en rolig fisk helt enkelt.
 
::) För att gå mot vinden, kommer jag inte att avslöja min bakrund ännu på ett tag. :-/ Allt för spänningen. ;) ;D
 
Severus är en mörk, spännande, lite farlig person...dessutom väldigt attraktiv... ;)
 
Hemmakatten
Åh, jag vet!
Immobil. Det måste vara för att du:
1. Inte har kökort
2. Vägrar använda/inte har mobil
3. Tycker hemma är bäst, sover aldrig borta
4. Frun/sambon tycker du är en stoppkloss som aldrig rör på dig
5. Du har en hemlig önskan att skapa en evighetsmaskin, perpetum (im)mobile
6. Eller, du ser husrenoveringen som en evighetsmaskin som aldrig tar slut

Nå, vilket var det?  ;D
 
Hemmakatten skrev:
Nå, vilket var det?  ;D
>:( Tyvärr alla fel. :p Som tröstpris skickar jag dig en skrapad trisslott. ;D
 
Immobil skrev:
>:( Tyvärr alla fel. :p Som tröstpris skickar jag dig en skrapad trisslott. ;D
Skrapad eller inte...
Bara det är vinst på den ;)
 
Hemmakatten
Precis, det är vinsten som räknas....

Okej, nåt försök till Immobil
7. Har med orörlig att göra som en stenstod, stadig som en klippa
8. Båda fötterna på jorden, här är en som inte svävar ut i det blå.
9. Budo-term, stå orörlig.

Nu måste jag ju ha nåt rätt! ;D
 
Hemmakatten skrev:
Nu måste jag ju ha nåt rätt!  ;D
8) Bad luck! Vinsterna behåller jag och nitarna bjuder jag på. ;D Du har just vunnit en nit till. ;D
 
kire skrev:
Så "Immobil" är ju sjävklart en husbyggare med anknytning till Tyskland  ;D ;D ;D
::) Duktigt kire, det börjar närma sig. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.