Men MathiasS ...du kan ju inte skriva här utan att tala om vad ditt namn står för....låt mig gissa....

MA-kitas-T-rycklufts-H-ammare-I-nnebär-A-tt-S-piken-S-itter!

;D
eller något?
 
Calle Anka skrev:
Men MathiasS ...du kan ju inte skriva här utan att tala om vad ditt namn står för....låt mig gissa....

MA-kitas-T-rycklufts-H-ammare-I-nnebär-A-tt-S-piken-S-itter!

;D
eller något?
Ja, det var nog så morsan tänkte för 30 år sedan..... :=)
 
Mimto är en kombination av mitt och min mans namn, Mimmi och Tony.
 
kire....sök på Google på "kire" och klicka på första länken som kommer upp....inte vill du väl bli associerad med det ;)

Kanske skall överväga byta namn?!
 
kire skrev:
Immobil,

Blev det någon vinstlott för min förra gissning, eller  ... ;)

Eller är det möjligen så att du är husrenoverare eller rentav  mäklare med anknytning till Tyskland?

Alla har nog fattat kopplingen mellan mitt forumnamn och förnamn redan, men de som kan lite japanska kan ju grunna på vad jag kan tänkas heta i efternamn  ;D
Klicka vidare på deras hemsida så finner du att Immobil är intresserad av att renovera möbler och gulla med katter....där står nog en del att finna angående gåtans lösning....verkar finnas en viss koppling till Schweiz....
 
Antar att du inte hade onda avsikter vid val av namn...skall bli intressant att ta del av kires efternamn...skall göra lite efterforskningar med min bror som läser japanska och skall anlägger sin trädgård i bästa Sushi-stil!
 
Fattar inte. Har gjort en sökning på Google och hittar en rad länkar men inget uppseendeväckande. Bland annat detta:
"Med samma kanji skrivs även setsudan, "avskärning".

Som suffix brukar -kiri, -giri innebära att en handling avslutats eller genomförts på ett kraftfullt sätt. Ett exempel är yomikiri, som innebär "en fullständig analys". "

Är nyfiken så jag spricker. Vad var "gory"-versionen? :D

mvh
David
 
Hej alla
Mitt alias kan ju inte vara så svårt att räkna ut.
Jag har alltid gillat engelska bilar, Lucas elsystem, ekerfälgar och liknande saker.
Det hela började med en Triumph Spitfire, sedan en Jaguar, en och annan hundkoja, MGA och nu en MG B
Därav mitt alias, det är min bil och årsmodell.
MGB62. en Tartan red MG-B Roadster årsm. 1962
 
Vi kräver en bild på underverket....i rappet! ;D
 
David skrev:
Fattar inte. Har gjort en sökning på Google och hittar en rad länkar men inget uppseendeväckande. Bland annat detta:
"Med samma kanji skrivs även setsudan, "avskärning".

Som suffix brukar -kiri, -giri innebära att en handling avslutats eller genomförts på ett kraftfullt sätt. Ett exempel är  yomikiri, som innebär "en fullständig analys". "

Är nyfiken så jag spricker. Vad var "gory"-versionen?  :D

mvh
David
Det var inget viktigt David, de översättningar på KIRE som jag sett = talangfull och klok. Min bror sa att KIRE kan ha flera olika betydelser beroende på sammanhang och mening. Men kunde vara kul att höra kires egna definition.
 
Det där med bilder har jag problem med.
Skulle gärna lägga ut bilder både på nya huset och MG:n
men jag har ingenstans att lägga dem.
Min grabb har lovat hjälpa mig fixa till en hemsida, men han har ju aldrig tid....
 
nu är det Micke_0121...som kuriosa....
 
mgb62 skrev:
Det där med bilder har jag problem med.
Skulle gärna lägga ut bilder både på nya huset och MG:n
men jag har ingenstans att lägga dem.
Min grabb har lovat hjälpa mig fixa till en hemsida, men han har ju aldrig tid....
Maila bilden till mig så får du en länk till bilden som du kan infoga här....
 
Mitt namn kommer helt enkelt från den första websiten jag skapade ihop med en kompis (1994 tror jag att det var)

hur den numera relativt inaktiva sidan ser ut syns på http://www.unigas.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.